Sätta muskler

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare R0NJA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 747
R

R0NJA

Pga skolan har jag ridit min häst lite sporadiskt, så att säga men har nu börjat rida för tränare och vill öka min häst kondition och att hon bygger mer muskler.
Jag vet att klättring, långa galopper och gymnastikhoppning ska hjälpa. Några fler tips och råd? Kanske någon som har ett bra träningsschema att dela med sig av ?

Sv: Sätta muskler

Ja klättring och det du nämner är jättebra. Även att rida mkt i terräng, galoppera i uppförsbackar, bommar... Finns många tips. Bäst är nog att söka här på bukefalos. Finns många trådar om detta. Exempel:
showthread.php

showthread.php

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 604
Senast: Edla
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 937
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
543
Senast: Edla
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
2 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka