sauna belt.

Sv: sauna belt.

Jaha med risk för att verka tjatig :eek: Här är ett *långt* citat. Fick denna länken av en som försöker gå ner i vikt (kör ingen propaganda, är själv nästan underviktig så jag vill bara tipsa eftersom jag sett hur lätt vissa gått ner på det här viset)

källa: http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika

"Våra arvsanlag är anpassade till den mat vi åt innan jordbrukets tillkomst. Den maten bestod av kött, fisk, skaldjur, ägg, rötter, grönsaker, bär och nötter.
Den var mycket rik på fett. Vid god tillgång på bytesdjur, åt man bara de fetaste bitarna.

En kost rik på kolhydrater gör att kroppen utsöndrar insulin i blodet,
vilket stoppar fettförbränningen.

En kost rik på fett startar fettförbränningen. Då förbränns också
kroppsfett. Därför kan man äta sig smal på fet mat!

Mat man kan äta:

Kött
Fisk
Skaldjur
Ägg
Naturliga fetter, t.ex. smör
Grönsaker
Frukt
Bär
Mjölk och mjölkprodukter

Mat att undvika:

Socker, godis och liknande
Läsk
Potatis och potatisprodukter
Pasta
Spannmål
Bröd
Margarin
Vegetabiliska oljor
Snabbmat

Vissa tål mjölkprodukter, andra inte. Om man tål mjölkprodukterna är det bra mat, förutsatt att man alltid väljer de feta varianterna!

Du kan läsa mer om detta t.ex. på Doktor Dahlqvists blogg:

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika

Där finns också länkar till andra hemsidor kring detta ämne, samt ett bra kostprogram!"

Skadar inte att tipsa iaf :p :bump: :bow: :banana:

Har någon några erfarenheter av detta bälte och kan uttala sig om det?
Jag funderar på att beställa ett eftersom jag är så extremt lat.

Jag propagerade förut stenhårt för sauna belt, trodde faktiskt på det:o . Sen provade jag ett och svettades inte en enda droppe, provade nästa dag med samma resultat, knastertorr mage. Dock var det varmt o skönt att ha på sig men för att dala i vikt, midjemått funkar det inte. Det finns inga genvägar....Satsa hellre som de andra oxå säger på en orbitrek och att äta rätt. Lycka till

Ska man gå ner i vikt å inte har smalheten i generna så kan man inte vara lat helt enkelt, det finns inga genvägar.Varför detta bälte inte fungerar är för att kroppen inte kan punktförbränna fett, den bränner fett lite här & var, alltså kan man inte förbränna fett på magen genom att använda bältet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 337
Senast: lilsan
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 499
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka