Säve galoppbana, fotografering

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Skuggabaldur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 3 109
S

Skuggabaldur

Var på Åby nyss och fotade travare och det hade varit skoj att ta lite bilder av galoppörer också.
Funderade på Säve galoppbana (i Gbg). Har de mycket tävlingar där så här års? Eller några alls? Hur nära kommer man? På Åby kan man ju stå alldeles vid räcket - är det samma på Säve?

Hoppas det var ok med en sån här tråd.

Sv: Säve galoppbana, fotografering

Jo du kommer nära men tyvärr är det inte tävlingar där än på några månader. Du får vänta tills i maj tror jag det är i år som första löpen är, jag lovar att du kommer få bra bilder där till och med jag som inte kan ta kort har lyckats med det :D

Göteborg Galopp (som banan heter) har 8 löpdagar under 2008.

1/6 Säsongspremiär
13/6 Eftermiddagsgalopp med V5 (kl 15)
6/7
27/7
15/8 Eftermiddagsgalopp med V5 (kl 15)
17/8
13/9
5/10

Du står mycket nära banan!

Gå gärna in på http://www.goteborggalopp.se/gg/

Tack bägge två för svaren! Synd att det är så långt kvar... Men jaja, då är det väl förhoppningsvis finare väder iaf:).

Vet ni om de har galopp på Åby ibland? Har fått för mig att jag sett det på tv'n nån gång, men jag kan ju ha fattat fel.

Om jag kan historen rätt så var Åby ursprungligen en galoppbana.
Men galoppen försvann på -70 talet.

Dock hade man några lopp där på själva travbanan under sent 80-tal eller tidigt 90-tal.

Vet att ngn av Claus Jensens araber vunnit där bl a.

Men varför inte besöka Jägersro eller Täby om du är nyfiken?
Du kan säkert få lift med någon tränare...

Okej, det var ju lite länge sen ja:p. Bor på Västkusten så det blir lite för långt att åka till Täby/Jägersro. Men jag får åka till Säve till sommaren helt enkelt!

Det finns fortfarande massor av galoppörer på Åby :devil:

Det brukar också finnas ett travlopp eller två om året (förutom monté) på Göteborgs Galopp-bana, i Säve, nära Lexby, på Hisingen.

Arab-lopp rids också varje löpsdag.

Välkommen.

Tyvärr det närmaste Värmland är nog Strömsholm eller Oslo. Båda dessa banor är ju fina men det ligger ju en bit från dej.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så... 2
Svar
22
· Visningar
4 383
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare... 2 3
Svar
51
· Visningar
7 946
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 272
Senast: AraSlei
·
Utrustning Har efter några års frånvaro från träning och tävling äntligen möjligheten att komma igång igen med mina hästar =) Har två sadlar...
Svar
6
· Visningar
5 870
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈