Scalarerna är galna?

Rea

Trådstartare
JA jag vet inte vad jag ska tro :eek: !
Tittade imorse i dotterns akvarium och ser till min stora förfäran att 2 av de 3 stora scalarerna ligger på sidan halvt om halvt nergrävda i sanden och är mao döda och begravna :cry: . Bestämmer mig för att leta rätt på håven och fiska upp de små olyckskorparna. Efter många om och men hittas håven och kosan styrs mot akvariumet för att ge dessa vackra fiskar en färd till himmeln via toaletten ;) -
MEN då simmar dom "döda" fiskarna runt som om inget hade hänt :confused: :confused: och jag såg ut såhär---> :eek: .

Varför hade dom grävt mer sig och hur kommer det sig att just dessa två gjort det och inte den tredje stooooooooore?!?!?

Kan ni svara på det mina kära allvetande Bukefalister?

//kristel, som inte begriper någonting längre :o
 
Sv: Scalarerna är galna?

Oj, va' skumt! Har haft ganska många fiskar genom åren (även scalarer) men aldrig sett något liknande.

På jobbet har vi ett saltvattensakvarium med en stor korall (eller vad det nu är) i mitten och där vet jag att vissa av fiskarna liksom kryper in när de ska sova. Det ser ut som dom antingen fastnat eller liksom lagt sig. Men att gräva ner sig låter ju lite extremt... :)
 
Sv: Scalarerna är galna?

Hahahaha aldrig har mina scalarer gjort något dylikt! Lät ju helt sjukt :rofl:
 
Sv: Scalarerna är galna?

Mina 2 scalarer lade sig på sidan bland växterna.Låg så länge innan de bara visade en tendens till att leva. :crazy:
 
Sv: Scalarerna är galna?

mina två scalarer ligger också på sidan i vattnet när de "sover" :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp