Scannerpenna

sussisus

Trådstartare
Har en hel del texter - de flesta på flera A4-sidor, utskriftskvalitet sådär, skrivet på en gammeldags bläckstråleskrivare (tänk slutet av 80-/början på 90-talet;)) - som jag skulle vilja ha på datorn.
Har förr suttit och skrivit av texterna, det går i för sig rätt fort om man är på det humöret.
Skaffade mig en scanner för detta syfte, men den ville inte riktigt som jag ville och efter ett tag dög den "bara" till att scanna fotografier. Nu finns den inte mer kan jag ju säga.

Är en scannerpenna intressant i mitt fall, eller är det bara när man ska scanna lite text?
Vilken bör jag köpa?
Är det stor skillnad i kvalitet om man jämför med priserna?
Funkar pennorna ihop med Vista?

Sv: Scannerpenna

min canon pixma MP110 hade iaf mjukvara som följde med för att läsa in text från papper. har alltid funkar klockrent sålänge det är textat eller maskinskrivet iaf. skrivstil klarar den inte alls.

Det är en scanner/skrivare/kopiator?

Jag har en HP-laserskrivare som jag är nöjd med, så den tänker jag inte byta ut.
Hade en flatbedsscanner från Canon förut, som var bra när den väl funkade. Men det är inget jag tänkte skaffa mig just nu (mest p.g.a. utrymmesskäl - det är liksom lite compactliving som gäller för mig).

det är en multimaskin, scanner/skrivare/kopiator ja. kostade väl lite drygt 1400kr när jag köpte dne så det var ju inget rån direkt. billiga bläckpatroner dessutom.

Ingen som använder eller har använt en scanner-/läs-/översättningspenna?

Jag har en sådan här C-Pen men andvänder den inte så ofta. Någon gång när
räkningarna ska betalas om jag inte glömmer den.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka