Scapa schabraken

bigganl

Trådstartare
Jag har märkt bland annat här på forumet att Scapa schabraken är väldigt populära. Kan någon tala om för mig varför? Jag hittar ingenting positivt med dem. Vad är det som gör att ryttare är så förtjusta i dem? Är det bara att de är "inne" eller vad?

Sv: Scapa schabraken

Man köper det som är snyggt och dom är jätte snygga :love:

De var väl snarare inne förra året. Detta året ser jag tack och lov inte så många längre på tävlingsplatserna.

Det är väl samma fenomen som Tretorn stövlarna och Flugan. De blir helt plötsligt väldigt populära. I och med att de sticker ut så syns de mer och blir snabbare populära än vanliga stilrena prylar.

:laugh:

Om folk tycker att de är snygga är det en sak, men jag klämde och kände på ett antal i en utställnings/försäljningsmonter häromdagen och de var så tunna och sladdriga att jag inte skulle vilja ha dem hur de än såg ut. Jag vill ha stabila schabrak med bra form.
Är utseendet viktigare än funktionen för många då?

vissa köper väl dom för att dom är snygga och andra för att dom är inne, eller var rättare sagt, dom känns inte så heta längre, däremot scapas nya schabrak är:d
Tycker inte att dom kännts sladdriga eller av dålig kvalité. Vilka schabrak tycker du är av bra kvalité då?

det är väl en sådan modegrej som kommer och går. Precis som pessoas schabrak som fanns i blått, grönt och rosa. Här omkring red nästan alla hoppryttare i ett sådant för ett tag sedan, nu verkar de vara i stort sett utdöda.

Tretorn stövlarna och flughjälmen kommer garanterat vara en övergående modegrej det också. Hoppas iallafall:D

Dom är nog bara inne, jag hade gillat dem om dom skippat "trean" tycker det är fult med den.
Färgerna är annars snygga

håller med! tycker det märket som syns på bilden är superfint, men den där stora trean tycker ja e skitful!

Alltså.. Jag har aldrig sett dessa schabrak förrut. Men jag ser heller ingen trea nånstans. Bara det där märket med nån krona på. Är det ni menar är fult?

Mitt är varken tunnt eller sladdrigt. Enda funktion jag kräver av ett schabrak är att det ligger still och det gör mitt Scapa. Sen kan jag tycka det är väl tjockt, särskilt nu i värmen.

Jag köpte ett Scapa schabrak på vintern till dressyrsadeln och jag tycker det är underbart! Har tvättat det många gånger och det har hållit passformen, det är det enda schabrak som ligger still under dressyrsadeln och det sitter underbart på hästen. En liten del av mig köpte det oxo för att det var så snyggt, i min smak.
Dyrt var det, men mycket väl värt pengarna :)

Vilken tur att alla har olika smak, jag har fattat tycke för detta :)

Det kanske finns olika kvaliteter på dem, vad vet jag. Jag blev bara så förvånad när jag kände på dem. Ett helt gäng sadlar hängde där med scapaschabrak under. De var ganska dyra och så tunna att två tillsammans hade blivit som ett normalt schabrak. Men som sagt. De har kanske olika kvaliteter?

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
891
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
484
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka