Bukefalos 28 år!

Scenföreställningar

Jag går på spelningar, under september ska jag se Wilmer X, Stefan Sundström, INVSN och Billy Bragg. Däremot var det oerhört länge sedan som jag var på teater. Innan min pappa blev dement gick vi på teater, främst Dramaten och Stadsteatern men även Galeasen, flera gånger om året. Jag saknar det väldigt.
Jag är ju egentligen en riktig teaterloppa, men med gård och hästar blir det mest när jag är på tjänsteresa tyvärr. Sen är jag ju det rätt ofta, men mest på vardagar och numera ganska sällan i storstad...
 
Vilka scenföreställningar har ni sett nyligen, och vad planerar ni att se? Jag trycker att jag hinner se alldeles för lite teater, opera och konsterter, men ibland lyckas jag få till något när jag är på tjänsteresa. Då går jag oftast själv, vilket kan vara lite tråkigt, men samtidigt er det en frihet att själv välja vad man vill se. Nu har jag precis köpt biljett till Wicked på Göteborgsoperan i oktober. Jag såg den i London för ungefär 18 år sedan, det ska bli kul att se den svenska uppstättningen och svenska översättningen. Göteborgsoperan brukar göra riktigt bra musikaluppsättningar tycker jag. Vad har ni på gång?

Jag var och såg Eva Rydbergs "Två man om en änka" på Fredriksdal i somras. Såå rolig!! :laugh: :love::rofl:

Jag brukar alltid ha några biljetter till föreställningar/konserter liggande men nu är de slut. Jag håller utkik på olika artisters hemsidor och hoppas att mina favoriter kör en konsert i närheten snart!
 
Senast var nog i mars, då var jag på balett och såg Romeo och Julia i Askersund.

Sen såg jag Barberaren i Sevilla på Göteborgsoperan förra hösten.

Har inget inbokat nu men den nyskrivna operan Mytomania vore kul att se (också Göteborg) om jag får till det.
 
Jag är ju egentligen en riktig teaterloppa, men med gård och hästar blir det mest när jag är på tjänsteresa tyvärr. Sen är jag ju det rätt ofta, men mest på vardagar och numera ganska sällan i storstad...
Jag också. Pappa och jag såg alla stora föreställningar på Dramaten och Stadsteatern, som Romeo och Julia med Lena Endre och Thorsten Flinck i huvudrollerna i regi av Bergman. Nu har jag ingen vän i närheten som delar intresset, den enda som skulle uppskatta det behöver lägga sin tid på annat just nu.
 
Jag också. Pappa och jag såg alla stora föreställningar på Dramaten och Stadsteatern, som Romeo och Julia med Lena Endre och Thorsten Flinck i huvudrollerna i regi av Bergman. Nu har jag ingen vän i närheten som delar intresset, den enda som skulle uppskatta det behöver lägga sin tid på annat just nu.

Kan du inte gå själv? Jag går gärna på Operan på egen hand, tex om jag hittar någon ströplats en måndag eller liknande.
 
Vilka scenföreställningar har ni sett nyligen, och vad planerar ni att se? Jag trycker att jag hinner se alldeles för lite teater, opera och konsterter, men ibland lyckas jag få till något när jag är på tjänsteresa. Då går jag oftast själv, vilket kan vara lite tråkigt, men samtidigt er det en frihet att själv välja vad man vill se. Nu har jag precis köpt biljett till Wicked på Göteborgsoperan i oktober. Jag såg den i London för ungefär 18 år sedan, det ska bli kul att se den svenska uppstättningen och svenska översättningen. Göteborgsoperan brukar göra riktigt bra musikaluppsättningar tycker jag. Vad har ni på gång?
Var på Månegarm open air i helgen och såg uppenbarligen Månegarm 2 gånger. Men även Wormwood, Fejd, Skyforger, Kvaen, Týr, Zornheim och Kråkslott 🤩🤩
Nu kanske det inte var riktigt den sortens scenföreställningar du tänkte på, men det är det jag sett nu 😄 Vi ska på Mikkey Dee i oktober också
 
Var taggad att gå på Vivaldi fyra årstiderna i Hedvig Eleonora kyrka på söndag. Satte dock lite i halsen när biljetterna kostade drygt 600kr! Men kanske värt ändå. Bara bortskämd med att det brukar kosta typ 150kr.
Senast jag var där såg jag Mozarts Requiem vilket var en helt fantastisk upplevelse
 
Planen är att under hösten försöka se Vansinnets historia och Tysk höst på Stadsteatern i Uppsala, samt (om biljetter finns kvar, har inte kollat) Svansjön på UKK.
 
Ska någon gång planera in balett på Kungliga Operan. Jag tycker det är så otroligt vackert och när Göteborgsoperan var relativt ny var jag och såg Romeo och Julia där som balett. Tyvärr har de inte klassisk balett längre på Göteborgsoperan , eller har iallafall inte haft på många år vad jag vet. Men många andra bra dansföreställningar som jag njutit av., de har ett otroligt bra danskompani i Göteborg och gör fina uppsättningar. Jag har nu också tittat på några avsnitt av Livet på Operan på svtplay och det gjorde mig ännu mer sugen 🙂 Kul serier där man får titta in bakom kulisserna och följa allt från de som repeterar till de som jobbar med alla andra funktioner.

https://www.svtplay.se/livet-pa-operan
 

Liknande trådar

Gnägg Tänktek kolla här om någon varit på Olympia horse show och vet lite om det. Hur långt innan brukar man behöva köpa biljetter? Såg att...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: nickan1
·
Äldre Jag har de senaste tre åren firat nyår i Rom. Bestämde dock redan förra nyårsafton (som var vansinnigt trevlig) att det i alla fall...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: Sjalen
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 047
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag har ingen aning om vart jag ska börja.. Känner bara att jag behöver skriva av mig.. Mitt ex, dotterns pappa. Finns nog ingen som...
Svar
13
· Visningar
1 591
Senast: lilltrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp