Scenföreställningar

Jag älskar scenkonst av olika slag.

Nu på fredag blir det baletten Manon på Kungliga Operan och senare i höst pjäsen Camp Siegfried på Playhouse Teater. Playhouse Teater är ett favorittillhåll som jag verkligen kan rekommendera! Bra pjäser, familjär stämning, bra restaurang och 3-4 readings (tänk radioteater där skådespelare sitter och läser en pjäs som ännu aldrig satts upp i Sverige) per termin.
Och så har jag planerat in konserter med Moonica Mac resp Eric Gadd på Mosebacke i september.
Även tidigare i år har det blivit en del pjäser och konserter. Min almanacka brukar snabbt fyllas på med diverse kultur 😊
 
Jag var på genrepet på Cabaret i Helsingborg i går kväll, som sagt en musikal och film som jag aldrig tröttnar på. Minusposten var väl att sånginsatserna kanske inte var topp rakt igenom. Intressant scenografi med en specialbyggd buss på scen och Cecilia Borssén är alltid superbra, även här som fräulein Schneider mot Jörgen Düberg som herr Schultz. Och Gladys del Pilar som konferencieren hör ju till de sånginsatser som absolut håller måttet.

Och så de där sekvenserna med "Tomorrow belongs to me" får mig att känna kalla kårar VARJE gång, som ett slag i magen med sin vackra oskyldiga framtoning i början och hur det sedan bara glider över till sjukt skrämmande och obehagligt olycksbådande. Ett så perfekt koncentrat för hela den tiden, i ett enda sångnummer.
 
Var taggad att gå på Vivaldi fyra årstiderna i Hedvig Eleonora kyrka på söndag. Satte dock lite i halsen när biljetterna kostade drygt 600kr! Men kanske värt ändå. Bara bortskämd med att det brukar kosta typ 150kr.
Senast jag var där såg jag Mozarts Requiem vilket var en helt fantastisk upplevelse
Mozarts Requiem är bland det vackraste som skrivits. Lacrimosa är otroligt
 
Jag kan inte ha bättre plats i alla fall!
20231018_184252.jpg
 
Året började med Hair på Göta Lejon, sen blev dottern för dålig så två trollkarlen från Oz gav vi bort.
Hon repade sig och vi har nu varit på
Änglagård (hon orkade till pausen) jag gillade den
Moulin Rouge(hon var kvar hela och vill se om den)


Vi har följande inbokat i höst
Hair
Skuggan över Stenbänken
Nötknäpparen
Le Goultire Chokolate

Hon vill se Moulin rouge igen får se om ekonomin tillåter det. Är man hemmasittare med socialfobi så är det ett bra sätt att komma ut och ja vi är lyckligt lottade som bor nära.
 
Året började med Hair på Göta Lejon, sen blev dottern för dålig så två trollkarlen från Oz gav vi bort.
Hon repade sig och vi har nu varit på
Änglagård (hon orkade till pausen) jag gillade den
Moulin Rouge(hon var kvar hela och vill se om den)


Vi har följande inbokat i höst
Hair
Skuggan över Stenbänken
Nötknäpparen
Le Goultire Chokolate

Hon vill se Moulin rouge igen får se om ekonomin tillåter det. Är man hemmasittare med socialfobi så är det ett bra sätt att komma ut och ja vi är lyckligt lottade som bor nära.
Vart går Skuggan över stenbänken?
 
Jag har bestämt mig för att försöka börja se lite opera och balett samt teater. Börjar lite mjukt med A Christmas Carol på folkoperan i december. Men Svansjön på UKK lät spännande...
 
Jag var på Min fantastiska väninna på Stadsteatern för ett par veckor sen och igår såg jag ett publikrep av Hamlet på samma scen.
Hur var Hamlet? Borde man se den? (alltså, självklart borde alla se Hamlet någon gång, men är den här specifika uppsättningen nåt man borde se?)

Jag kan rekommendera Dansen på Teater Galeasen (Stockholm). Rolig, tänkvärd och välspelad.
 
Hur var Hamlet? Borde man se den? (alltså, självklart borde alla se Hamlet någon gång, men är den här specifika uppsättningen nåt man borde se?)

Jag kan rekommendera Dansen på Teater Galeasen (Stockholm). Rolig, tänkvärd och välspelad.
Den var väldigt speciell och jag tyckte om den. Särskilt andra akten.
 

Liknande trådar

Gnägg Tänktek kolla här om någon varit på Olympia horse show och vet lite om det. Hur långt innan brukar man behöva köpa biljetter? Såg att...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: nickan1
·
Äldre Jag har de senaste tre åren firat nyår i Rom. Bestämde dock redan förra nyårsafton (som var vansinnigt trevlig) att det i alla fall...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: Sjalen
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 040
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag har ingen aning om vart jag ska börja.. Känner bara att jag behöver skriva av mig.. Mitt ex, dotterns pappa. Finns nog ingen som...
Svar
13
· Visningar
1 581
Senast: lilltrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp