Scenföreställningar

Jag har varit både i Berwaldhallen och i kyrkan i Hägersten vad den nu kan heta. Olika såklart men jag gillade bägge
Uppenbarelsekyrkan! Ja de har alltid bra konserter tycker jag.

Någon som kan rekommendera en mysig julkonsert i Stockholm i november eller december?
I Jacob (/Storkyrkan) finns mycket fint! Både gratis och betalkonserter. Såg att julen sjungs in bytt solister men den brukar vara jättefin. Lite folktoner, mycket klassiskt, mycket stämning. Deras allsångskonsert är härlig! Alla de bästa julsångerna och många sångglada i publiken.

Lucia med AFs musikklasser är härligt. Både de yngre barnen och äldre även om det såklart skiljer sig i både klang och repertoar. De yngre är otroligt gulligt och vackert på ett enkelt sätt. De äldre är såklart mer avancerat och en mer mogen klang vilket också är fint.

Händels Messias är en ljuvlig start på julen och i Jacob är det alltid hög kvalitet.
 
Jag har varit både i Berwaldhallen och i kyrkan i Hägersten vad den nu kan heta. Olika såklart men jag gillade bägge

Uppenbarelsekyrkan! Ja de har alltid bra konserter tycker jag.


I Jacob (/Storkyrkan) finns mycket fint! Både gratis och betalkonserter. Såg att julen sjungs in bytt solister men den brukar vara jättefin. Lite folktoner, mycket klassiskt, mycket stämning. Deras allsångskonsert är härlig! Alla de bästa julsångerna och många sångglada i publiken.

Lucia med AFs musikklasser är härligt. Både de yngre barnen och äldre även om det såklart skiljer sig i både klang och repertoar. De yngre är otroligt gulligt och vackert på ett enkelt sätt. De äldre är såklart mer avancerat och en mer mogen klang vilket också är fint.

Händels Messias är en ljuvlig start på julen och i Jacob är det alltid hög kvalitet.
Tack så mycket! Ska kolla in samtliga direkt 😀.
 
Har köpt platser till kungen av barock - Lully på Drottningholmsteatern. En sekund efter att biljetterna släpptes kraschade sidan men vi var tre biljettjägare så vi lyckades! 1500 kr per plats men det kommer det vara värt!

Har också bokat in Svansjön på Operan för femtioelfte gången :p

Var i kyrkan förra helgen och lyssnade på renässansmedley. Ej medlem i sv kyrkan men brukar besöka för några konserter per år. Kommer kanske bli ngn julkonsert eller liknande i december också.
 
Och nu bokade jag in Händel också!
Kommer 100% att ha min kasse vid detta tillfälle! 😅

IMG_4629.jpeg
 
Förra helgen fick jag alltså se en balett för första gången, Svansjön på UKK i Uppsala. Det gav verkligen mersmak dels för balett, men även för att se Svansjön på en större scen och med orkester.
Nu, dags att planera in föreställningar under 2024. Först på listan är att införskaffa biljetter till Tysk höst på Uppsala stadsteater.
 

Liknande trådar

Gnägg Tänktek kolla här om någon varit på Olympia horse show och vet lite om det. Hur långt innan brukar man behöva köpa biljetter? Såg att...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: nickan1
·
Äldre Jag har de senaste tre åren firat nyår i Rom. Bestämde dock redan förra nyårsafton (som var vansinnigt trevlig) att det i alla fall...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: Sjalen
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 032
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag har ingen aning om vart jag ska börja.. Känner bara att jag behöver skriva av mig.. Mitt ex, dotterns pappa. Finns nog ingen som...
Svar
13
· Visningar
1 581
Senast: lilltrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp