Schabrak från H*rze

Miagi

Trådstartare
De för 119 kr. Dressyr schabraken. Är de bra? Har varit och klämt på dem förut, men behövde inget just då.

Är det någon som rider med dem, hur ser de ut efter användning och tvätt??

Är det kardborre på stroppflärparna?

Jättetack för svar!

Sv: Schabrak från H*rze

har två, tror jag inte använt den ena, men den andra är väll lite använd och tvättad iallafall tre gånger. Så de är väll inte precis mkt använda :p

Har iallafall varit okej hittills, inte som något av de få dyrare schabrak jag har, men bättre än ett jag köpte ifrån Hööks för 300 spänn och det är tvättat tre gånger nu och jag vet fan inte vad det är för fel på det, skiten vill inte komma bort, det liksom klumpar sig och färgen har redan börjat släppa lite granda! Skituselt.
Har för mig att det inte är kardborre någonstans på det schabraket.

hej jag har ett sådant tycker det är helt ok för det priset..
det är kardborre högst upp..
jag har dock bara tvättat mitt en gång o det håller o ser fint ut.

Tack för svar! :bow:

Då ska jag prova att köpa ett.

Kardborre är ett måste då dressyrsadlarna är olika och mina andra gamla är typ omsydda med kardborre/förlängda/omflyttade hällor mm.. för att passa olika sadlar. Varje sadel har sin speciella hälla till stropparna för att de ska sitta perfekt. De är inte så snygga längre.. hehe! syns iofs inte när sadeln är på... :smirk:

Nu ska jag köpa rätt från början!
Då jag ändå tyckte de var snygga och billiga.

Jag har ett fast ett hoppschabrak. helt ok för det priset faktiskt! har tvättat det ett tiotal ggr och är lika fint än :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 200
Senast: super
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka