schabrak i stl.full på ponny?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare horselover88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 11 213
H

horselover88

Hej!
Funkar det med stl.Full i schabrak till maxad d-ponny?
alltså, ser det OK ut? :D

Mvh Horselover88

Sv: schabrak i stl.full på ponny?

Ja det ser nog ok ut, beroende på vad du har för sadel. Passar det sadeln ser det nog ok ut. Prova? Drunknar ponnyn i det om denär nätt är det bara att byta mot en mindre storlek.

Till min maxade D-ponny har jag både storlek full och ponny i schabrak. Tycker nog oftast full passar bäst, men det beror ju lite på hur stort schabraket är i storleken. Endel ponny-schabrak är ju rätt stora också.

Min d-ponny har alltid full på sina schabraken, no way att han skulle kunna ha ponny, sen är ju han lite stadigare + han har en jättelååång rygg :p

det handlar om storleken på sadeln, har du en 17" ska du ha full, har du en 16" kan full bli lite väl stort.

Alla mina pållar (d-ponnier) har stl full på sina schabrak, har 17" sadel.
12591002.jpg

9511501.jpg

4058196.jpg

Jag hade alltid full stolek till min ponny när hon levde..:cry:

Har både full och pony till min maxade d-ponny.
Har 16" sadlar men även fullschabraken ser helt normala ut till dem.
Det beror oftast på vilket märke det är på schabraken, några är större i storlekarna än andra.

Till min maxade D-ponny har jag både storlek full och ponny i schabrak. Tycker nog oftast full passar bäst, men det beror ju lite på hur stort schabraket är i storleken. Endel ponny-schabrak är ju rätt stora också.

Min häst har full men är nästan en d-ponny till höjden. han kan ha både ponny och full stl. Fast full köps mest

Det är väl beroende på sadeln. jag har full på min "d-ponny" men de är för små till sadeln ändå.
Kompisen har ponny på sin 160 häst, pga liten sadel.
Så det beror mest på sadelstorleken och hur lång hästens rygg är tycker jag.

Jag har också nästan bara 17' schabrak till min ganska tunna D-ponny :idea:(-lampan)

Jag har typ bara schabrak i stl full till min foderhäst. Han är maxad D, ofs är han basjkir och ganska 'rejäl' :D

jag har alround ponny schabrak på dressyrsadeln till min stora häst :angel::banana:

Alla schabrak borde mätas i måtten som finns på sadlarna, inte ponny/full. Det är irriterande.

*kl*

Jag ska ev. köpa en D-ponny (ca 142-143 cm), går det frtf att ha full på henne? Hon är väldigt lätt och liten (welsh) :P

Edit: Haha, märkte inte att tråden var gammal, men en fråga till (a) gäller samma sak med "teddypaddar" om ni fattar vad jag menar? xD

Jag har flera full-shabrak på mina små c-ponnys :laugh:

Det beror ju på sadeln vad för storlek shabraket får ha!

Min islandshäst, ca 1,30cm med Full dressyr-shabrak...
dag1.jpg

det beror på hur stor rumpa du har dvs hur stor sadel du behöver.
Teddypadd är rent skit tänk inte ens tanken att köpa en.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
519
Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
198
Senast: Angel
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet