Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

MiniLi

Trådstartare
Efter en natt med mardrömmar om att jag inte hittade matchande nyanser på mina nya tävlingskläder (:angel:) så ställer jag frågan här.

Jag ska köpa nya ridbyxor till tävling (pikeur cindy) och nytt tävlingsschabrak (mias med rak kant), jag vill ha i creme/champagne.
Någon som vet vilka färger från mias och pikeur som är mest lika?
Har kollat lite färgkartor men det är ju så svårt att avgöra hur det ser ut på riktigt!

Om någon har tips på plastrong/skjorta i matchande färg så tar jag tacksamt emot det också!

Help me please!
Vill inte behöva drömma mardrömmar om detta fler gånger :eek::p
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Mias schabrak i "vanilj" är underbara :love:. Jag vet inte hur väl den färgen matchar till cindy men jag vet att jag har en skjorta från Pikeur i samma "vanilj" färg som mias schabraken är.
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Okej tack för det svaret!

Jag har ett gammalt hoppschabrak från mias som jag tycker är champagnefärgat, men jag vet inte om den färgen heter något annat eller om färgen inte finns kvar..

När jag kollar på hemsidan om vilka fäger som finns så verkar vanilj eller kitt ligga närmast.. Någon som vet hur kitt ser ut IRL? Mer åt det beiga hållet kanske?
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Ni blir nog snygga i creme!
Förlåt för trådkapning men jag undrar om någon vet vilken Pikeur-beige och vilken Mias nyanser av beige som passar ihop:)
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

pikeurs vanliga beige är rätt gul och mörk.
creme är ljust vaniljgul.
sahara en sval beige ton.
bamboo väldigt gul beige.
coriander är sval och lite åt det gråa hållet.
safari går åt grönt.

ts; köp ridbyxor först och leta sen schabrak... du måste väl inte ha mias, finns massa andra snygga schabrak om deras färg inte matchar..
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Kan man sina saker vilket Centaur gör så vet man oftast sådant ;)
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

och salinero:
jag gillar ju beige haha, då måste man studera alla nyanser.;)
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Ja,har märkt att det finns en hel del olika beige.Är en grånörd och tycker det vore trevligt med lite beige/brunt som variation:D
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Ah en som har koll :D
Men har inte pikeur en färg som heter champagne?
Minns att jag läst det någonstans men hittar den inte på färgkartan..

Jag vill ju väldigt gärna ha ett mias med rak kant, de är så fina :love:
Men om ingen nyans passar så får jag leta vidare..
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Ni blir nog snygga i creme!
Förlåt för trådkapning men jag undrar om någon vet vilken Pikeur-beige och vilken Mias nyanser av beige som passar ihop:)

Åh jag hoppas det!
Tänker mig creme tillsammans med marin kavaj, så mycket roligare än vitt och svart :D
Och jag tycker Maximus klär i lite varma toner, plockar fram det bruna i hans mörka päls :d
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Jag har en randig skjorta med bl a beige från Pikeur som är jättefin! Mina cremefärgade Pikeurridbyxor matchar.
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

det kan vara lite olika beroende på affären vad dom kallar färgen. men jag kan inte komma ihåg att jag sett nån färgkarta eller byxor i champagne. den borde väl vara gulare isf, om man tänker på hur drycken ser ut. :D
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Okej, men jag gissar på att det kanske är den som heter creme.. Lite vanilj..
Borde passa med mias vanilj schabrak..
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Jag har Pikeur Diana champagnefärgade. De är lite åt det ljusgula hållet.
Du ser på bilden nedan skillnaden på vita ridbyxor.
(Jag längst till höger.)


 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Jag tycker att creme-färgade ridbyxor ihop med vitt schabrak är det finaste. Pikeurs som är lite ljusgula är perfekta.

Men plastrongen, schabraket och handskarna ska vara vita, basta!
 
Sv: Schabrak och ridbyxor i creme/champagne

Jag tycker att creme-färgade ridbyxor ihop med vitt schabrak är det finaste. Pikeurs som är lite ljusgula är perfekta.

Men plastrongen, schabraket och handskarna ska vara vita, basta!

:eek::eek::eek:
Men det skär sig ju! :crazy:

Har man vitt får man också ha vitt överallt, har man creme får det bli creme överallt.
Tycker jag iallafall :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag fyndade nya Pikeur, superfina creme/champagnefärgade ridbyxor på scandinavium som jag tänkte ha som tävlingsridbyxor. Men sedan så...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Oidi_pus
·
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp