Schabrak till bomlös

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Jag väntar min nya FF, och jag undrar vilka schabrak förutom Grandeur som kan passa till den?
Kan man köpa Torsions schabrak utan att det ser helt mongo ut? Är det samma storlek på Skito-inläggen?

Sv: Schabrak till bomlös

Tror att Torison schabraken kommer att glida på ullen som finns under FF sadeln.Det gör dom på andra Bomlösa sadlar som har ull under.

Torison padden: TN Equalizer som den heter är gjord av ett bävernylon liknade material som det mesta glider på t.ex. sadeln,damm för att den ska var lätt att sköta.

Tror ej TN:s fästningsanordningar passar en FF.Har ingen fram pommel att fästa i osv.

Du kan ju ha HAF Padden till en FF.

Jo, men haf-padden är så tunn och mjuk och det vågar jag inte rida med. Dessutom vill jag kunna byta schabrak, inte behöva tvätta allt varannan vecka.

Jag kontaktade Torsion och de sa att de kunde specialbeställa andra fästanordningar som skulle passa en FF, men jag vet inte om de kan få fram schabrak som är lite mer framskurna.

Men jag tänkte mer på schabrak? Skiton används ju till både Torsion och FF, men Torsion ahr andra schabrak.

Jag har bl a en TN-pad till min Freeform, och det passar bra.
Den fästs bak i ringen på sadeln, fram har jag fäst den i de två ringar som sitter högt upp på sadel, och så trär man sadelgjordstropparna igenom padden där nere. Sitter utmärkt.

Jag har shortback. Den passar bra, det är ungefär lika mycket pad utanför sadeln både framåt och bakåt. (ett par cm)

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
351
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 250
Senast: iNHALE
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur