Schabrak/vojlock med "filtstoppning"

Sv: Schabrak/vojlock med "filtstoppning"

jag vet inte, men det låter väldigt opraktiskt? :crazy:

Inte alls!! Varför skulle det vara det? :confused:
Hittade ett av mina gaaamla schabrak (med yllefilt innuti i stälet för syntetstoppning) igår och det är fortfarande tjockt och fint (om än något urtvättat). Är mycket hållbara och andas så tänkte försöka få tag på några fler. Har inget schabrak med annan stoppning som ens hållit sig fint hälften så länge. :D

Jag vet ett ridläger som under de senaste åren haft vikta militär filtar under sadeln i stället för schabrak. Chefen där sa att de aldrig haft så lite trycksår som nu när de börjat med filtarna. !!

hmm.. grandeur har ju filtundersida, men jag är osäker på om det är ytterligare stoppning inuti...

tungt, andas inte, torkar långsamt/jobbigt att tvätta - jag kommer på massor :p

Hansbo har filtschabrak med bomullsundersida, men det är nog det närmaste jag kan komma på

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 881
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 405
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka