schabrak-vojlock

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare krocko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 1 921
Sv: schabrak-vojlock

Under dressyrsadel kan jag också tycka att vojlock kan vara fint, men absolut inte under hopp-/allroundsadlar.
Däremot brukar faktiskt schabraken ligga betydligt bättre under sadeln...

Jag tycker att vojlock är riktigt fula och ser omoderna ut!

Jag har hört av en sadelprovare att vojlock är bättre för hästen. Hon menade på att den var luftigare eftersom den inte täcker så mycket av hästen.

Jag vet inte. Men en häst blir ju inte lika var med täcke som när man rider/tränar. Jag tror att det var så hon menade.

Förstår nog inte vad som är så fult med vojlock? Allt funkar väl, men smaken är ju olika!

Jag tycker nog oxå som ni flesta att schabrak är snyggare.

Jag använder både och... dock vojlock oftare på sommaren då min dam svettas som en gris och det känns vänligare mot henne att ha så lite som möjligt på henne...
Om det är snyggare eller inte beror ju på hur schabraket eller vojlocken ser ut oxå... men allt klär ju en skönhet ;)

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 323
Senast: Silje
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka