Schabraket glider...

ino_124

Trådstartare
Hade hem en sadel på prov idag och jag tyckte att den låg riktigt bra, men schabraket glider bakåt. Jag sadlade om en gång men det åkte tillbaka på 2 varv.

Betyder det att sadeln ligger dåligt eller kan det vara så ändå?:confused: Schabraket har jag haft tidigare på andra sadlar och då har det inte gjort det.

Det var väldigt irriterande iaf.

Sv: Schabraket glider...

Har märkt ett samband mellan schabrak som ligger stilla och en väl passande sadel. Jag fäster aldrig schabraken i remmarna, så glider den synar jag sadeln i passformen.

Ja, jag har också tyck att det är lite så. Men samtidigt har jag rdit med sadlar jag tyckt legat sämre än den här som det inte har glidit på men det beror väl på vilket sätt sadeln ligger dåligt antar jag.

Kan ju bero på dåliga schabrak eller dåligt tillpassad sadel...Antar att du har haft ut en sadelutprovare som rek denna sadel till din häst?

Har inte haft ut någon sadelprovare. Sadeln är tänkt att ha tillfälligt medan jag sparar så jag kan köpa en bättre sadel. Men vill självklart inte att den ligger dåligt för det. Jag har haft hjälp av sadelprovare förut som förklarat en del så jag har väl något hum om hur det ska se ut.

Tycker hästen verkade trivas bra i sadel och det gjorde jag med, allt känndes ok tills jag såg schabraket. Aja, jag letar väl vidare då man lär sig väl något på vägen.

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 442
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 258
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1... 2
Svar
27
· Visningar
2 365
Senast: Tossa90
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka