Schabraktips - bilder!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare PatzyP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 204
Sv: Schabraktips - bilder!

Jo, den där sidan hittade jag igår, men schabraken kostar ju typ 500 kr där + frakt. Kanske man orkar vänta någon månad till GHS i stället å få nästan tre schabrak för samma pris! :idea: .

Elshacera skrev:
schabraknavajopadnavajo.jpg

VAD FULT!!! :eek: :eek: :eek:

Det ser ut som en persisk matta eller nåt :crazy:

Vilka färger finns detdära Global schabraket i??

Hittade dessa:

13160.jpg

Någon som har ett och kan uttala sig om kvalitet/passform?

Oliv, vit/grå, vinröd/beige, isblå/ljusblå, ljusblå/brun, brun/ljusblå är de färgerna jag hittar att det finns i.

Just ett sådant har jag fast marinblått dressyr med silverfläta.
Det är jättesnyggt, praktiskt och bra vardagsschabrak!
Ganska tjockt, verkar vara bra kvalité på det med. Ej tvättat då jag bara hann använda det 2-3 ggr innan hästskrället skulle få vila och nu blev halt :(

Men mitt Horse Saver köpte jag som sagt från Kaias www.kaias.se
Finns ej på webben men ring eller maila dom! Det är bra service där.
Mitt kostade 165:-

okej, skulle vilja ha det dära Global schabraket.
Ingen som vet om det finns någon annan stanns än på mässor och den där sidan jag skickade? :confused: :D

Har ett antal sådana schabrak då vårt stall e typ sponsrat av dem och jag tycker det e kanon...Använder aldrig varken den remmen som ska sättas i sadelstropparna eller den som sadelgjorden ska träs igenom, behövs inte för schabraket ligger på plats iaf:)

men om så skulle vara fallet kan man väl bara lägga schabraket lite längre fram

Tkr mias o hansbos shabrak är väldigt bra vardagsshabrak som håller sig fina hur länge som helst.
menar du att 17-shabrak är för små?? jag tkr de ofta är rätt stora....
har oxå sett fina jacson shabrak som är billiga.
mias shabrak kan man köpa lite överallt, du kan ju beställa från nån internetaffär om du inte har nån affär i din närhet som säljer dom.

finns bl a på www.hippomarket.com

har några schabrak från Hansbo, men de har tappat hur mycket färg som helst, ser jättetråkiga ut:mad:

Samma här! Asfula och "drar" ihop sig och ligger inte mot hästen längre! :mad: .

Sorbe skrev:
Samma här! Asfula och "drar" ihop sig och ligger inte mot hästen längre! :mad: .

Men det står på dom att man ska "dra" i dom när dom är blöta (när man tvättar dom och så) för annars kan dom dra ihop sig..

Mina har med tappat färg :(..Man får välja ljusa färger helt enkelt..

Värdelöst att betala så mycket för ett schbrak när det blir fult efter bara några tvättar. Har HJ:s schabrak och Equiline som hållt sig fina i färg och form i flera flera år.

Nog lite jobbigt att göra så med typ 20 likadana schabrak, men de är ju typ 4 år + gamla, kanske dags att de får användas en sista gång?! :D Inte mina, bara så ni vet! ;) :D

Sorbe skrev:
Nog lite jobbigt att göra så med typ 20 likadana schabrak, men de är ju typ 4 år + gamla, kanske dags att de får användas en sista gång?! :D Inte mina, bara så ni vet! ;) :D

Mmm men då finns det ju en anledning till att dom drar ihop sig iallafall :idea:

Sarasara skrev:
Mmm men då finns det ju en anledning till att dom drar ihop sig iallafall :idea:

Jag vet inte hur de har gjort, de är mycket noggranna med sakerna, så det har blivit sådär på senaste tiden, men de är oavsett vad så SJUKT fula! Från början var de marinblåa, nu är de typ ljusblåa! *spysmiley* .
Ne, JW som gäller! :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu behöver jag eran hjälp! Jag har en unghäst som det är dags att välja färg på utrustningen då vi ska komma igång lite mer med...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: Lillstrumpa
·
Utrustning Iom nya sadelinköpet måste jag ju köpa nya schabrak. Kändes spontant som 'heeemskt tråkigt, veeeerkligen' :devil: Men NU börjar det fan...
Svar
14
· Visningar
1 530
Senast: WBanna
·
Utrustning Vet inte om jag är förrvirrad men, om det är så får moderator gärna sammankoppla min tråd till en annan som ett inlägg, jag har nyss...
Svar
5
· Visningar
1 583
Utrustning Jag ska beställa ett Anna Scarpati schabrak men har lite ångest angående färger. Ska ju välja färg på schabrak, kantband och passpoaler...
Svar
4
· Visningar
1 861
Senast: LinnHolmbom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka