Schäfer bilder!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hasselby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 619
  • Visningar Visningar 69 706
Sv: Schäfer bilder!!!

Ja, hon har väl tyvärr vuxit över måttet iaf, men eftersom att utställningar inte är något vi tänkt åka på, så spelar inte det någon roll.
Men jag hoppas att hon inte växer mer på höjden nu, är ingen ponny jag vill ha :D

Svar till Calazirya:
Nej det förstod jag också, ingen fara :)

Jag har ingen koll på schäfern, har ju kampgris själv :)

Men jag reagerade på hennes kropp nu och för några månader sedan när det fanns bilder på henne och det var lite diskussion.

Fast jag förstår att hon tunnade ur om hon växte så på höjden. Rådi blev ju "bara" 64 cm, och hon var ranglig när hon växte som mest. Hon väger fortfarande bara 30 kg till sina centimeter. Tror det är pälsen som gör att hon inte försvinner bakom lyktstolpar.

Men jag har väl inte sagt något annat heller eller givit någon anledning till varför?

Jag skrev att jag tyckte hon såg jätte fin ut i hullet nu jämfört med några månader sedan och CA gav anledningen.

:)

Senast ändrad:

eftersom det var jag som började fråga varför hunden var så tunn kanske jag ska förklara varför det blev diskussion. det kan hända den bäste att hunden ser ranglig ut när den skjuter iväg i höjden. den förklaringen hade jag lätt köpt. men CA menade att hennes hund var i perfekt hull när den var så tunn. på de senaste bilderna ser den mycket bättre ut och jag hoppas och tror att CA håller med mig.

Och jag har väl inte ifrågasatt det heller, jag bara diskuterar ämnet.:)

Ah okej då hänger jag med, tolkade det som en upplysning som jag inte skulle ha hängt med på.

Alla hundar är ju mer eller mindre lite rangliga under sin uppväxt, på vissa syns det tydligt och på andra syns det inte alls :)

Gillar dom här trådarna där man får visa upp sina älsklings-vovvar:) Så lägger ut några på min kille:love:

Photo_37721_970885.JPG

Älskar att bada han också;)

Photo_37721_970874.jpg

Photo_37721_970872.jpg

Photo_37721_573466.jpg

Ber om ursäkt direkt för dåligt bildkvalité...men så blir det när man är fattig och bara äger en mobilkamera;)

nu den 6 oktober blir lilla Norton 1 år så jag tänkte jag måste få via hur han har blivit nu då.. Urssäkta att det kanske inte är dom bästa bilderna men han har stora problem med att vara still när jag säger att han ska vara det:p!

ja så här såg han ut då för kan det vara 8 månader sedan...
fniss pappa kommer trycka att jag är elak men jag var juh bara tvungen att ta bilden där han är som fulast(=sötas)
18122100.jpg

ah det här kanske är en mer rättvis bild fast han måste juh va några veckor yngre här..
18227527.jpg

Så till idag då nästan 1 år gammal.
23617320.jpg

23699982.jpg

eftersom det var jag som började fråga varför hunden var så tunn kanske jag ska förklara varför det blev diskussion. det kan hända den bäste att hunden ser ranglig ut när den skjuter iväg i höjden. den förklaringen hade jag lätt köpt. men CA menade att hennes hund var i perfekt hull när den var så tunn. på de senaste bilderna ser den mycket bättre ut och jag hoppas och tror att CA håller med mig.

Enligt vet vid kontroll tyckte denne att hunden var i lagom hull, ja.
Och klart jag tror på det, då det ändå är en veterinär så jag antar att den kan sitt jobb. Så det var inte jag som menade att hon var i perfekt hull, utan jag bara upprepade vad vetten sade.

Nu håller jag absolut med dig om att hon är i bra hull :)

Den första bilden är härlig. Den har verkligen fångat ögonblicket!

Är det av någon speciell anledning som halsbandet sitter så långt upp?

Skulle tro att det blir så, när halsbanden är så korta som många har på sina hundar. Har sett flera hundar med (i mitt tycke) väldigt korta halsband i denna tråd enbart ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 101
Senast: bollen__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 578
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 187
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 595
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka