Schäfer - Brukslinjer

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare CA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 160
  • Visningar Visningar 18 188
Sv: Schäfer - Brukslinjer

Men ändå så faller resonemanget att hunden blir vad man gör den till när man pratar om dessa hundar som faller nedanför ramen "medelmåtta". Jag blir nämligen bara så irriterad när jag hör det ideligen. Samt att den och den föraren är så bra och därför blir hundarna så duktiga också. (Men nu vet jag ju vilken matte det är och hon är ju duktig! Inget snack om saken...) Jag hävdar ju att man måste ha en hund som är minst en medelmåtta, för annars så GÅR det inte, hur bra du än är som förare. Även om det bara är en liten del av hundarna som faller utanför resonemanget att så mycket beror på föraren, så är det ändå så irriterade att de hela tiden glöms bort...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 491
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 682
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 047
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 386
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025