Schapendoes

jacko

Trådstartare
Sambon har vid ett svagt tillfälle sagt att vi kanske kan skaffa hund när vi flyttat (om 2 v). Jag har velat ha ny hund sen jag flyttade hemifrån (15 år sen) och jag är väldigt svag för beardisar (haft 2). Idag träffade jag en Schapendoes, som jag också tyckte var väldigt trevlig. Är det någon som har en sådan här?

(Jag är öht intresserad av beardis-liknande vallhundar; glada, raggiga, studsiga, snälla, söta, skrattvänliga, men gärna en strlk mindre än Beardisen. Har ni andra tips?)

Sv: Schapendoes

glada, raggiga, studsiga, snälla, söta, skrattvänliga, men gärna en strlk mindre än Beardisen.

Då är det en "schappis" Du ska ha! De är precis som Du beskriver dem. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 614
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 263
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 799
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V