Sv: schema

Det är omöjligt att ge sådana råd utan att veta vilken sorts häst du har, vilken typ av ridning du är intresserad av, vilken kondition hästen är i, vilken typ av miljö den är uppstallad i (ridhus? paddock? ängar? bara skog?) etc. Utan sådan information är alla schemata värdelösa. Rent generellt skulle jag säga att omväxling förnöjer, så t.ex sju dagars identiskt markarbete i ridhus är kanske inte det jag skulle rekommendera.

ok de är ett whels ponny sto som är 135 i mankhöjd och 16 år. vi har en rundpadock och en vanlig. spelar ingen roll vad för sorts träning de är men de ska bränna fett som smör framför solen;)

Kombinera kondition med styrka men glöm inte bort att ge hästen tillräckligt med mat och den sorts mat som den behöver.

Lycka till.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 988
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag tycker att vi behöver en tråd där vi som lider av någon typ av psykisk ohälsa kan peppa varandra och bolla lite tankar kring vårt... 2
Svar
20
· Visningar
2 497
Senast: Brassneck
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka