Schettissadel

S

Spirelli

Vad har ni för storlek och sort på sadlar till schettis. Ska köpa en ny. Hu rär syntetsadlarna? Ska vara till allround och hoppning.
 
Jag har beställt en maxam ponnysadel från hööks 15" extra vid den kommer nästa hoppas att den kommer att passa. Jag kan tala om hur det gick när den kommit. Jag har haft lite hemma och provat och kan säga att större än 15" är uteslutet då blir hela hästen täckt av sadel.
 
Jag har en 15" "vanlig" billig lädersadel till min shettis, med vid bom. Hade en x-vid ned den var för vid. Större än 15" ska man nog inte ha.
 
vi har en billig lädersadel från hööks...
vid i bommen och typ 14 i sätet...
funkar gör bra...

:banana:Charlie :banana:
 
Jag hade en Wintec 15" till min shettis när jag var yngre. Funkade bra. Thorowgood har också fina vida sadlar nu.
 

Liknande trådar

Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
185
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
305
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Vad har ni för storlek på eran mattespadd jämfört med storlek på sadeln? Går i tankarna att införskaffa en mattespadd till...
Svar
7
· Visningar
246
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp