Schockemöhle schabrak

Inka-90

Trådstartare
Jag undrar vad ni tycker om Schockemöhle schabraken? Jag köpte ett dressyrschabrak, för jag tycker de är riktigt snygga och funderade på att köpa fler, det finns ju flera olika modeller nu, ända tills jag tvättade mitt och det krympte en hel del i tvätten!
Nu undrar jag vad ni andra tycker, blev era mindre i tvätten? Ni får gärna visa bilder på hur de ser ut under era sadlar oxå! Och berätta vilken modell det är ni har.

Sv: Schockemöhle schabrak

mina har krympt i tvätten, det är passpoalen som drar ihop sig, så jag drar i schrabaket när det är blött och har börjat göra det på alla mina schabrak nu för att slippa det. Men hade två schockeöhle och de drog sig båda två

Mitt vita har dragit sig lite men det säger ju sig själv. Tvättas efter varje gång det har använts så det är klart det blir lite slitna. Men tycker ändå det har hållt sig väldigt fint mot vissa andra vita jag haft. Det är passpoalen som drar ihop sig lite men gör som Jordgubben och drar i det när det är blött.
img_5416_148967787.jpg

Hittade ingen bättre bild på det vita
Mitt grå ser däremot fortfarande ut som nytt.
img_6192_152800518.jpg

Jag har ett hopp- och ett dressyrschabrak av samma modell som Prinzess visade bild på. Mina har inte krympt i tvätten :)

Jag har inte märkt att mina krympt i tvätten, har 3 st coach, 1 st Champion och 1 st Athletic som är använda och tvättade flertalet gånger och jag har aldrig märkt av något.

Mina har krympt, trots att jag bara tvättat dom i 30 grader. Har även dragit i det efter tvätt. Mitt ena storlek full än nu storlek ponny. Tur jag har en ponny som kunde ta över det. Jättefina och snygga schabrak, men tveksam om jag köper fler. Jag har 2 stycken, champion modellen.

Jag har fyra dressyrschabrak (två Champion, ett Coach och ett Dynamic) och inget av mina har krympt. Jag tycker de håller sig fina, har bra kvalitet och passform, så jag är nöjd.

Man kan ju inte säga annat än att dom är prisvärda iaf. Fina schabrak till en billig peng ;)

Jag har tre stycken allround Coach schabrak. Inget av mina har krympt och de har heller inte tappat färg trots flitigt användande :)

Jag har två stycken, tror att det är modellen Coach. Jättenöj med mina och de är tvättade många gånger. Drar dock i kanterna efter varje tvätt.

Mina har också dragit ihop sig något i tvätten. Öht tycker jag att de är lite för "sladdriga" för min smak.

Jag har tre stycken coach (vitt, grått och caffe latte) och inte någon av dem har krympt i tvätt. De är helt suveräna i kvalitén. Jag vill inte ens ha några andra schabrak sen jag köpte dem (fast det har jag iaf ;))

Älskar dem :love:

Har två allround av modellen coach. Ett blått och ett brunt (latte?)
Mina har inte krympt i tvätten och de är flitigt använda. Dessutom har de bra passform och är snygga. Är supernöjd med dem och vill gärna ha fler. :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
R
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma... 13 14 15
Svar
283
· Visningar
16 254
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V