schockemöhle

BernT

Trådstartare
Nån som beställt från Schockemöhle? Hur lång tid tog det?
Det jag tänkt beställa finns i lager så borde ju gå fort men jag måste ha det om en vecka :p
Hittar inget på deras hemsida om leveranstid heller.

Sv: schockemöhle

Räkna med att det tar ca 1 vecka innan det skickas, sedan tar det ca 4 dagar med posten till Sverige. Så har du bråttom är det väl bättre att beställa från en svensk butik och be dem prioritera din order.

De brukar vara snabba men de använder DHL och de levererar alltid på dagen när man är på jobbet. :/ Brukar få lämna en fullmakt på dörren att de ska lämna paketet hos mina svärföräldrar dagen efter istället.

De brukar vara snabba men de använder DHL och de levererar alltid på dagen när man är på jobbet. :/ Brukar få lämna en fullmakt på dörren att de ska lämna paketet hos mina svärföräldrar dagen efter istället.

Men DHL har ju massor med utlämningsställen, så om man inte är hemma så får man ju hämta paketet på ett sånt ställe.

Fast första leveransen går ju alltid hem, jag har aldrig fått välja service point direkt vid beställning. (Man får inte välja fraktsätt öht, de har alltid skickat med dhl.) På lappen man får står inget om att man kan hämta samma dag på service point. Om jag ändå måste hämta dagen efter kan de ju lika gärna lämna någon annanstans för det är närmre till svärföräldrarna än till närmsta utlämningsställe.

Åh drygt, det har jag inte tid med :p
Då kan jag lika gärna köpa det idag i vanliga affären så får jag ju det direkt. Var inte så jättestor prisskillnad heller såg jag nu, 2000 i sverige och 1700 inkl frakt från schockemöhle.

aldrig här, går direkt till utlämningsstället.
Vilket jobb att åka runt till folk som ändå inte är hemma :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
465
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 457
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka