Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej. Partiet har exakt samma inställning som tidigare. Det som har insetts är att vi måste göra ännu mer om vi ska klara en väsentlig kapacitetshöjning.

Och det har jag ju hävdat hela tiden, det är därför jag har listor med massa konkreta förslag att presentera, när ni bara har ett enda ogenomförbart förslag och en massa fördomar att komma med.
:Dsa du konkreta förslag? Att presentera? Men gör det då för vad du kommit med hittills har väl knappast varit substans i.
 
Kan jag få ett enda konkret svar? Är det värre med en våldtäkt av en svensk kvinna än en våldtäkt av en afrikansk kvinna?
1. Avskaffa det permanenta uppehållstillståndet.
2. Skärp kraven på skötsamhet vid en förlängning av tillståndet.
3. Följ upp kontinuerligt situationen i hemländerna och nyp omedelbart möjligheten till förlängning om situationen normaliserats i hemlandet.
4. Anhöriginvandring ska endast, liksom i övriga EU medges om man har egen bostad o egen försörjning. inga undantag
Naturligtvis ska det vara öppet för en förlängning om man har lyckats skaffa eget boende och egen försörjning.

Där har du 4 konkreta och konstruktiva förslag
 
1. Avskaffa det permanenta uppehållstillståndet.
2. Skärp kraven på skötsamhet vid en förlängning av tillståndet.
3. Följ upp kontinuerligt situationen i hemländerna och nyp omedelbart möjligheten till förlängning om situationen normaliserats i hemlandet.
4. Anhöriginvandring ska endast, liksom i övriga EU medges om man har egen bostad o egen försörjning. inga undantag
Naturligtvis ska det vara öppet för en förlängning om man har lyckats skaffa eget boende och egen försörjning.

Där har du 4 konkreta och konstruktiva förslag

Konkret och konstruktivt, ja. Fast inga bra förslag.
1. Påverkar integrationen negativt.
2. Finns redan idag.
3. Tja. Den bedömningen görs löpande och tillfälliga uppehållstillstånd förlängs inte om återvandring är möjlig.
4. Att få hit anhöriga underlättar också integrationen. Så det bör vi inte försämra möjligheterna till. Anhöriginvandring gäller bara den absolut närmaste familjen, vilket många inte verkar ha uppfattat när de kritiserar den.

Inget av förslagen kommer att påverka volymen särskilt mycket (vilket jag antar är ditt mål) och riskerar bara att försämra integrationen - så därför tycker jag förslagen passar i papperskorgen. Men visst är de konkreta.
 
Jag omhuldar inte patriarkatet, jag omhuldar det även FP (i alla fall tidigare omhuldat) det fria valet . Individers rätt att själva avgöra det man vill göra och hur man vill spendera sin tid.

Kan inte begripa hur man kan kasta frihetsprincipen i sjön bara för att stämma in i kören.
Att ge både man o kvinna valmöjligheter är väl jämställdhet?

Däremot finns betydligt effektivare sätt att på sikt få till lite rättvisa.
De pensionspoäng som ett par tillsammans arbetar ihop ska fördelas 50/50 vid pension eller skilsmässa.
Detta ska naturligtvis gälla privata pensioner o tjänstepensioner med.

Då kan kvinnan, som oftast har den lägre lönen själv avgöra om hon vill stanna eller inte och inte som nu tvingas till ekonomiska avväganden.

Sedan mitt politiska intresse började som 16-åring så har Folkpartiet varit ett tydligt socialliberalt parti och inte nyliberalt som du beskriver. Det fria valet kompletteras med en tydlig politisk styrning om vilket samhälle vi vill ha. Som en individualiserad föräldraförsäkring där varje förälder sedan söker ersättning för exakt så många dagar man önskar, i fullständig frihet. Perfekt socialliberal reform.
 
Vilket Sverige gör med utländska medborgare som begår brott.
Sorry Golit du får vara mer exakt än så, utvisning sker bara med tre villkor uppfyllda.
1 Brott över ett visst straffvärde
2 mottagarlandet accepterar mottagandet
3 utvisning kan ske utan att personens liv riskeras.
 
Konkret och konstruktivt, ja. Fast inga bra förslag.
1. Påverkar integrationen negativt.
2. Finns redan idag.
3. Tja. Den bedömningen görs löpande och tillfälliga uppehållstillstånd förlängs inte om återvandring är möjlig.
4. Att få hit anhöriga underlättar också integrationen. Så det bör vi inte försämra möjligheterna till. Anhöriginvandring gäller bara den absolut närmaste familjen, vilket många inte verkar ha uppfattat när de kritiserar den.

Inget av förslagen kommer att påverka volymen särskilt mycket (vilket jag antar är ditt mål) och riskerar bara att försämra integrationen - så därför tycker jag förslagen passar i papperskorgen. Men visst är de konkreta.

1. Jag talar inte om integrationen, de som skaffar sig arbete o bostad får ju permanent tillstånd om de önskar, de som inte...
2 Hur kan något finnas som jag rekommenderar att vi skärper? det är ju självklart att jag menar att vi ska skärpa utifrån dagens krav ;)
3 den bedömningen kan man direkt kasta i papperskorgen eftersom uppehållstillstånden ofta är permanenta eller?
4,Hur stor andel av asylhanteringen består av anhöriginvandring? 20, 30 % 1 person kommer hit, han/hon har maka/make och 5 barn så?
 
Sedan mitt politiska intresse började som 16-åring så har Folkpartiet varit ett tydligt socialliberalt parti och inte nyliberalt som du beskriver. Det fria valet kompletteras med en tydlig politisk styrning om vilket samhälle vi vill ha. Som en individualiserad föräldraförsäkring där varje förälder sedan söker ersättning för exakt så många dagar man önskar, i fullständig frihet. Perfekt socialliberal reform.
Hrm.,, jag har varit mer eller mindre politiskt aktiv sedan början på sjuttiotalet. Var konservativ då alla skulle vara röda, insåg och argumenterade för att vi inte skulle krypa för CCCP. Besökte frekvent Östeuropa under hela min ungdomstid. Lärde mig att beteckningen pendelkråka på FP var adekvat. Det gick helt enkelt inte att få grepp på deras politik. I ena sekunden var man Lärarnas parti, sedan var man storkapitalets och sedan sprang man på besök hos Palme och grabbarna för att få inflytande. Det var väl bara centern o co som kunde matcha beteendet.
Att du kommer ut som FP är inte förvånande, så svårt det är att få klara svar och en klar position från dig.

Frihet att själv välja är demokrati
ingen frihet att välja är det motsatta.

Diskriminering , positiv eller negativ är på sikt skadlig då det gäller utbildningsplatser eller anställningar.
 
Frihet att själv välja är demokrati
ingen frihet att välja är det motsatta.

Diskriminering , positiv eller negativ är på sikt skadlig då det gäller utbildningsplatser eller anställningar.

Nej, det är ett strikt nyliberalt sätt att se på samhället. Friheten att välja finns, men samhället ger incitament att välja den väg som gagnar samhället bäst. Det är ett modernt socialliberalt synsätt.

Man behöver inte jobba, men då får man klara sig på egen hand eller på minimala bidrag. Man behöver inte ta ut föräldraledighet, det är frivilligt. Osv.

Och "på sikt" behövs givetvis inte positiv särbehandling. Det är bara en del i att skynda på att skapa balansen som krävs. Politisk styrning.

Och jag kommer inte ut som FP. Jag har hela tiden varit tydlig med vad jag röstat på och jag är inte medlem i partiet. Jag har heller inte röstat FP i varje val sedan min rösträtt blev ett faktum. Däremot är mina värderingar i grunden väldigt nära de stabila värderingar som FP presenterar och baserar sina politiska förslag på.

Att inte ligga längst ut på vänster eller högerskalan är inte ett tecken på politisk ambivalens, som du verkar antyda.
 
Nej, det är ett strikt nyliberalt sätt att se på samhället. Friheten att välja finns, men samhället ger incitament att välja den väg som gagnar samhället bäst. Det är ett modernt socialliberalt synsätt.

Man behöver inte jobba, men då får man klara sig på egen hand eller på minimala bidrag. Man behöver inte ta ut föräldraledighet, det är frivilligt. Osv.

Och "på sikt" behövs givetvis inte positiv särbehandling. Det är bara en del i att skynda på att skapa balansen som krävs. Politisk styrning.

Och jag kommer inte ut som FP. Jag har hela tiden varit tydlig med vad jag röstat på och jag är inte medlem i partiet. Jag har heller inte röstat FP i varje val sedan min rösträtt blev ett faktum. Däremot är mina värderingar i grunden väldigt nära de stabila värderingar som FP presenterar och baserar sina politiska förslag på.

Att inte ligga längst ut på vänster eller högerskalan är inte ett tecken på politisk ambivalens, som du verkar antyda.
Särbehandling det är lite som prostitution, man kan inte prostituera sig/särbehandla bara lite utan att gå över gränsen.

Var du ligger på den politiska skalan har inte med förtroende att göra, jag kan mycket väl sluta ett avtal med en gammal VPK;are eftersom både han och jag vet exakt var vi har varandra . med "politisk ambivalens" är det svårare, framförallt med partier som säljer ut sin själ för att få sitta kvar i riksdagen.
 
Fel av mig...INTE landslag utan bandylag.

Men det är nog Somalias bandyLANDSLAG som avses. Jag tror inte det finns så många andra bandylag med Somalier.

Bandy är ju inte direkt en nationalsport i Somalia. Det är ju därför det är både galet och kul med Somalias bandylandslag. Och det är därför de uppmärksammats i media.
 
Men det är nog Somalias bandyLANDSLAG som avses. Jag tror inte det finns så många andra bandylag med Somalier.

Bandy är ju inte direkt en nationalsport i Somalia. Det är ju därför det är både galet och kul med Somalias bandylandslag. Och det är därför de uppmärksammats i media.


Jovisst jätte galet och roligt!

Här är ett ex om somaliska barn som lär sig spela bandy. Då är det helt ok att nämna att de är somalier. Det jag menar är att när det kommer till brott och kriminalitet då skrivs det oftast inte ut, istället skrivs det att det är svenskar....då passar det inte att skriva tex somalier längre.

Missförstå mig inte, jag tycker det är jättebra att Somalier spelar bandy.☺

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/somaliska-barn-lar-sig-bandy-i-boras
 
Och "på sikt" behövs givetvis inte positiv särbehandling. Det är bara en del i att skynda på att skapa balansen som krävs. Politisk styrning.

Signifikanta könsskillnader i hjärnan går att se redan innan barnen är födda. Utöver det så finns det studier som har mätt hormonnivåer i fosterstadiet för att sedan följa barnen under uppväxten. Vad man har funnit är bland annat att barn som t.ex hade högre testosteronhalter i fosterstadiet blir mindre intresserade av det sociala och mer intresserade av att förstå sig på saker och system o.s.v. Det gäller både inom och mellan könen. Kvinnor som under fosterstadiet producerar mycket "manliga" hormoner får alltså i större utsträckning mer "manliga" intressen och personligheter. Varför är det så om det bara är omvärlden som skapar skillnaden mellan män och kvinnors livsval?
 
Visst var den studien intressant?

Den kan vi tacka Saudiarabien för som hade sparat moderkakor.

Varför är klicken som friserar statistik o siffror så himla spydiga. Varför är det så viktigt att föra andra bakom ljuset, avfärda till varje pris?

Om de var realistiska o sakliga skulle man inte tappa förtroendet o gå in i sandlådan.
@sjöberga som påstår sig vara akademiker. Jo det är lika icke trovärdigt som allt annat som kommer ut ur hans dator.
Ful utsida- lika ful insida.

LBB växer hela tiden.
 
Visst var den studien intressant?

Den kan vi tacka Saudiarabien för som hade sparat moderkakor.

Varför är klicken som friserar statistik o siffror så himla spydiga. Varför är det så viktigt att föra andra bakom ljuset, avfärda till varje pris?

Om de var realistiska o sakliga skulle man inte tappa förtroendet o gå in i sandlådan.
@sjöberga som påstår sig vara akademiker. Jo det är lika icke trovärdigt som allt annat som kommer ut ur hans dator.
Ful utsida- lika ful insida.

LBB växer hela tiden.

Snack, snack o snack. Varför inte förhålla sig till fakta och diskutera utifrån det? Varför sprida en massa dynga?

Många andra tillför åsikter, information och vinklar. Du fortsätter att aldrig stå för ett skit.

Tack ni som skickat PM, som stöd för min ambition att hålla debatten ovanför sandlådan och bemöta rasismens fula tryne när den visar sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 858
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp