Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snacka om okunskap. Du kanske borde utbilda dig lite själv i arbetsmarknadsfrågor?
Vilket jädrans slöseri med samhällets resurser. Har vi folk i landet så använder vi den RESURSEN FÖRST innan nått arbets import kommer på tal. Lövet har ju lovat att alla som bor i landet ska ha ett jobb att gå till. Då får han väl stå för det då o inte ge jobb till dom som ännu inte är här men som tänker sätta ner foten på svensk mark o kräva jobb.
 
Du har inte varit på en vårdcentral på länge märker jag. Det är inte så att väntrummet är proppat med svenskar direkt kan jag meddela.
Nej för de ligger hemma och är utbrända.
Och jo jag har varit på en vårdcentral nyligen och i vinter ofta.
Den har varit full av inhemsk befolkning med diverse oklara problem.
 
Problemet med dem är att de inte kan eller vill arbeta med det som behöver göras.
Vilken lögn du kommer med samt nervärdera människor på detta sätt. Jag tror inte ett dugg på att det är 450 000 som inte kan jobba eller inte vill jobba. Det är massor av folk i landet som vill ha jobb. Ta bara hör på Buke tex. Nervärderar du även dom
 
Det är massor av folk i landet som vill ha jobb.
Nej de vill inte ha ett jobb.
De vill bara ha en inkomst.
Tyvärr så är det sanningen.

De som inte "får jobb" har olika problem som hindrar dem.
Ett är att de inte vet vad arbete egentligen innebär.
Om man vill arbeta på riktigt så gör man det, förr eller senare så blir det inkomster av det.
 
Jag funderar på hur vi skall klara oss utan invandrarna när nästan hela den inhemska befolkningen ligger hemma och är utbränd?
Det får du väl fråga någon som vill stoppa all invandring.

Det vill inte jag, vilket jag har påpekat många gånger. Vad jag pekar på är att vi ska anpassa inflödet till samhällets förmåga att integrera.
Arbetskraftsinvandring utgör knappast ngt problem. De har ju arbete när de kommer.
Återvändare brukar oftast ha resurser med sig, antingen i form av pengar eller erfarenheter.

Däremot de som kommer för att söka skydd har många gånger inte de resurser som samhället efterfrågar varför det tar tid och kostar resurser att integrera dem.

Vad jag vill är att vi fastställer vilka resurser som krävs.
Om vi ska prioritera bort andra samhällstjänster eller höja skatten för att klara dessa kostnader, eller rent av dra ner på inflödet av dem som kräver dessa resurser.

Jag är ingen drömmare, inte så naiv så att jag hävdar att vi har plats för alla som vill komma.
Jag vet att staten inte har ngt ymnighetshorn att ösa ur, som somliga tycks tro.
 
Jag är ingen drömmare, inte så naiv så att jag hävdar att vi har plats för alla som vill komma.
Vi har i princip hur mycket plats som helst.
Sverige är ett oerhört glesbefolkat land.

Sedan så gör du tankemissen att se de övriga resurserna som statiska.
En större befolkning ökar den gemensamma ekonomin eftersom att den, ekonomin då, också blir större.

Och så är vi tillbaka på den enorma okunskapen i ekonomi på nationell nivå som alla SD anhängare verkar att lida av.
 
Vi har i princip hur mycket plats som helst.
Sverige är ett oerhört glesbefolkat land.

Sedan så gör du tankemissen att se de övriga resurserna som statiska.
En större befolkning ökar den gemensamma ekonomin eftersom att den, ekonomin då, också blir större.

Och så är vi tillbaka på den enorma okunskapen i ekonomi på nationell nivå som alla SD anhängare verkar att lida av.
Men varför har vi då lågkonjuktur och hög arbetslöshet när vi tar in mer än normalt av asyler. Då borde väl ekonomin vara enorm ju. Men det är ju tomma lador enligt finansministern :nailbiting:
 
Vi har i princip hur mycket plats som helst.
Sverige är ett oerhört glesbefolkat land.

Sedan så gör du tankemissen att se de övriga resurserna som statiska.
En större befolkning ökar den gemensamma ekonomin eftersom att den, ekonomin då, också blir större.

Och så är vi tillbaka på den enorma okunskapen i ekonomi på nationell nivå som alla SD anhängare verkar att lida av.
Vi har i princip hur mycket plats som helst.
Sverige är ett oerhört glesbefolkat land.

Sedan så gör du tankemissen att se de övriga resurserna som statiska.
En större befolkning ökar den gemensamma ekonomin eftersom att den, ekonomin då, också blir större.

Och så är vi tillbaka på den enorma okunskapen i ekonomi på nationell nivå som alla SD anhängare verkar att lida av.

Om jag har 100 HA skog, i blockig terräng så får naturligtvis 150 hästar plats där. Men jag kan garantera att dessa 100 Ha inte föder mer än en handfull ponnys.

De stora skogarna brukas av ett högrationellt skogsbruk som knappas kan svälja ngr större mängder nyanställda. Samma sak gäller jordbruken.
Så var vill du de ska bo, vad vill du de ska leva på om inte bidrag ?

När du rätat på dessa frågetecknen så kan vi ju diskutera hur mycket plats det finn i verkligheten ;)
 
Om jag har 100 HA skog, i blockig terräng så får naturligtvis 150 hästar plats där. Men jag kan garantera att dessa 100 Ha inte föder mer än en handfull ponnys.

De stora skogarna brukas av ett högrationellt skogsbruk som knappas kan svälja ngr större mängder nyanställda. Samma sak gäller jordbruken.
Så var vill du de ska bo, vad vill du de ska leva på om inte bidrag ?

När du rätat på dessa frågetecknen så kan vi ju diskutera hur mycket plats det finn i verkligheten ;)
Jag tror inte ens vi är självförsörjande längre, läste att vi har en nettoimport motsvarande en tredjedel av vad vi äter.
 
Vilket jädrans slöseri med samhällets resurser. Har vi folk i landet så använder vi den RESURSEN FÖRST innan nått arbets import kommer på tal. Lövet har ju lovat att alla som bor i landet ska ha ett jobb att gå till. Då får han väl stå för det då o inte ge jobb till dom som ännu inte är här men som tänker sätta ner foten på svensk mark o kräva jobb.

Är du rolig eller? Folk som inte vill eller kan utbilda sig till det som behövs? Visst är det slöseri, men det är ju "resurserna" själva som diskvalificerar sig genom att tro att det är invandringens fel att de inte har jobb när det är deras oförmåga att göra jobbet som är problemet.
 
Är du rolig eller? Folk som inte vill eller kan utbilda sig till det som behövs? Visst är det slöseri, men det är ju "resurserna" själva som diskvalificerar sig genom att tro att det är invandringens fel att de inte har jobb när det är deras oförmåga att göra jobbet som är problemet.
Ska folk ha mat på bordet eller inte
Nej de vill inte ha ett jobb.
De vill bara ha en inkomst.
Tyvärr så är det sanningen.

De som inte "får jobb" har olika problem som hindrar dem.
Ett är att de inte vet vad arbete egentligen innebär.
Om man vill arbeta på riktigt så gör man det, förr eller senare så blir det inkomster av det.
Men tala om för mig då hur många det är så jag kan räka bort dom frpn dessa 450 000
 
Ska folk ha mat på bordet eller inte

Men tala om för mig då hur många det är så jag kan räka bort dom frpn dessa 450 000

Runt 400.000 skulle jag gissa. Som inte vill inse att de måste utbilda sig till det som efterfrågas och dessutom vara beredda att utföra jobbet för att kunna få jobb.

Det är ett av den långa perioden av välfärds gissel; har man aldrig upplevt riktig misär så är man ofta inte beredd att gräva skit eller utbilda sig i flera år för att få mat på bordet nu och sen.

Men sedan har vi också en regering som över allt annat ville höja skatten på ungdomars arbete. Det var inte så smart. Alls.
 
Är du rolig eller? Folk som inte vill eller kan utbilda sig till det som behövs? Visst är det slöseri, men det är ju "resurserna" själva som diskvalificerar sig genom att tro att det är invandringens fel att de inte har jobb när det är deras oförmåga att göra jobbet som är problemet.
Det är väl egentligen ingens fel att samhällsutvecklingen lett fram till andra krav än de som gällde på sextiotalet.

Om man ska tala om fel så ligger det väl hos dem som inte inser detta faktum och naivt hävdar att vi har både jobb o bostäder åt alla som vill komma....
 
Runt 400.000 skulle jag gissa. Som inte vill inse att de måste utbilda sig till det som efterfrågas och dessutom vara beredda att utföra jobbet för att kunna få jobb.

Det är ett av den långa perioden av välfärds gissel; har man aldrig upplevt riktig misär så är man ofta inte beredd att gräva skit eller utbilda sig i flera år för att få mat på bordet nu och sen.

Men sedan har vi också en regering som över allt annat ville höja skatten på ungdomars arbete. Det var inte så smart. Alls.
Vilken bransch efterfrågar idag och har resurser att anställa 400 000 personer?
Sanningen är väl tvärtemot den att rationaliseringen kommer att fortsätta. Jord och skogsbruken är idag slimmade. Industriarbeten likaså, nu kommer tjänstemannakåren i olika branscher att gå igenom samma eklut.
 
Nej för de ligger hemma och är utbrända.
Och jo jag har varit på en vårdcentral nyligen och i vinter ofta.
Den har varit full av inhemsk befolkning med diverse oklara problem.

Och tänk, jag jobbar på inte mindre än två vårdcentraler. Patienterna avspeglar ganska väl befolkningen i upptagsområdet. Oklara problem finns det gott om utan att icke svenskfödda utmärker sig på något sätt alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
76 898
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp