SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det handlar om promille. 2 promille på en femårsperiod och några promille till på en längre. Vad menar du med betydligt större andel?

I Sverige sker det ungefär 36000 våldtäkter om året. Ungefär 6500 av dessa anmäls. Alla anmälda våldtäkter resulterar inte i en misstänkt gärningsman. Ändå så använder du andelen misstänka, under en femårsperiod, för hela gruppen utrikes födda, både män och kvinnor, för att påstå att några enstaka promillen av alla unga manliga flyktingar kommer begå en våldtäkt under sin livstid.
 
Nej, det handlar om promille. 2 promille på en femårsperiod och några promille kvinnors en längre. Vad menar du med betydligt större andel?
Det är skillnad på våldtäkt o våldtäkt. Svenska män har inte en tradition av att använda fruktansvärda tillhyggen som fördärvar kvinnor o t o m små barns hela underliv. Du kan inte tänka dig uppfinningsrikedomen.
Det är därför som det är det Främsta vapnet i kriget som nu pågår. Man använder det för att förgöra hela familjer, byar o nästa generation.

Vi pratar Grova väldtäkter, gruppvåldtäkter.

Men du har visat tidigare att det är helt egalt för dig
 
Det är skillnad på våldtäkt o våldtäkt. Svenska män har inte en tradition av att använda fruktansvärda tillhyggen som fördärvar kvinnor o t o m små barns hela underliv. Du kan inte tänka dig uppfinningsrikedomen.
Det är därför som det är det Främsta vapnet i kriget som nu pågår. Man använder det för att förgöra hela familjer, byar o nästa generation.

Vi pratar Grova väldtäkter, gruppvåldtäkter.

Men du har visat tidigare att det är helt egalt för dig

Skitsnack igen. Eftersom du fortfarande inte svarat på frågan jag ställde i ämnet, kan du sluta att ens kommentera mig i anslutning till ämnet. Tack. Lite hyfs kan man visa.
 
Det är skillnad på våldtäkt o våldtäkt. Svenska män har inte en tradition av att använda fruktansvärda tillhyggen som fördärvar kvinnor o t o m små barns hela underliv. Du kan inte tänka dig uppfinningsrikedomen.
Det är därför som det är det Främsta vapnet i kriget som nu pågår. Man använder det för att förgöra hela familjer, byar o nästa generation.

Vi pratar Grova väldtäkter, gruppvåldtäkter.

Men du har visat tidigare att det är helt egalt för dig
Nu ska vi se, menar du på fullaste allvar att inga svenska män begår pedofili?
Eller att de lemlästar och mördar i samband med detta?

Kan du bygga upp detta påstående med fakta ?
 
Nivå?
Se dokumentären med den afrikanske läkaren som tar emot offren.


Våldtäkter i samband med konflikter har tradition, oberoende om det är Européer, Slaver, Araber eller Afrikaner som är förövare.
Det är bara att öppna en historiebok så ser du att jag inte överdriver eller far med osanning.

Ser man till obsceniteter så leder Asiater och Européer den statistiken stort, fruktansvärt stort.

För du kan väl lika lite som någon annan skilja en sydeuropé från en nordeuropé rent genetiskt eller ?

Att haspla ur sig att svenska män av tradition...
Tja det beror väl på, om man frågat de kustbor som råkade ut för svenska, danska eller norska vikingar ;)
 
Det intressanta, som sagts förut, är nivån på gruppvåldtäkter, där ett antal människor turas om att våldta ett
gemensamt offer. Det är kanske så att det inte uppmärksammats på samma sätt förr som det gör idag :confused:, eller
så är det så att det de facto har blivit vanligare. I så fall borde det bero på något. Sambandet borde utredas om det inte redan är gjort, men jag har inte sett någon undersökning om det.
 
Det intressanta, som sagts förut, är nivån på gruppvåldtäkter, där ett antal människor turas om att våldta ett
gemensamt offer. Det är kanske så att det inte uppmärksammats på samma sätt förr som det gör idag :confused:, eller
så är det så att det de facto har blivit vanligare. I så fall borde det bero på något. Sambandet borde utredas om det inte redan är gjort, men jag har inte sett någon undersökning om det.
Du säger att gruppvåldtäkter "de facto" blivit vanligare.
Har du fakta på det?
Såvitt jag känner till så avslutades den senaste undersökningen 2006.
Och att man då hade uppmätt en kraftig ökning.
Och att man hänvisade till att det till stor del berodde på de yngre ungdomarnas förändrade alkoholvanor.

Men eftersom du skriver "de facto" så har du säkert de fakta jag nu efterlyser dvs fakta som inte är äldre än 5 år.
 
Du säger att gruppvåldtäkter "de facto" blivit vanligare.
Har du fakta på det?
Såvitt jag känner till så avslutades den senaste undersökningen 2006.
Och att man då hade uppmätt en kraftig ökning.
Och att man hänvisade till att det till stor del berodde på de yngre ungdomarnas förändrade alkoholvanor.

Men eftersom du skriver "de facto" så har du säkert de fakta jag nu efterlyser dvs fakta som inte är äldre än 5 år.
Jag skrev att jag inte har en aning. Men att det skrivs mer om det nu än för 30år sedan är jag tämligen säker på, det är en
företeelse som jag aldrig läst om så ofta förr. (observera JAG där, du kanske har gjort det, vad vet jag)
Bara funderade på det, du vet, som man kan göra om saker, t.e.x omsen som var 4.2% -60 och idag 25%, sånt kan man fundera över ibland.

Och tydligen läste du dåligt "Det är kanske så att det inte uppmärksammats på samma sätt förr som det gör idag :confused:, eller
så är det så att det de facto har blivit vanligare

var ser du det jag påstod nånstans? Läs bättre .
 
Senast ändrad:
Nu ska vi se, menar du på fullaste allvar att inga svenska män begår pedofili?
Eller att de lemlästar och mördar i samband med detta?

Kan du bygga upp detta påstående med fakta ?
Nej det menar jag givetvis inte. Men så grova övergrepp har vi inte sett-ännu. Inför familjen...

Jag pratar om modern tid. inte forntid. Dit vi verkar vara på väg tillbaka till.
 
Hoppsan. Det ser ut som en viss FP väljare här snart får se sig om efter ett nytt parti.

"Sprickan mellan idealister och pragmatiker blir allt tydligare när det gäller asylmottagandet. Idealisterna sätter sitt hopp till att mängder av låglönejobb plötsligt skapas, Las över en natt förändras och bostadsmarknaden hux flux avregleras. Att önskelistan inte prickades av under åtta år av borgerligt regeringsinnehav mattar inte övertygelsen. Men nödvändiga reformer lär dröja. Sverige styrs numera av en rödgrön regering med navelsträng rakt in i LO-borgen."
"Samtidigt står landet mitt i enorma utmaningar på migrationsområdet. Regeringen beräknar att Sverige kommer ta emot 400 000 asylsökande de närmsta fem åren. Det är dubbelt så många som antalet invånare i Uppsala kommun. Ledande politiker är upptagna med mantrat ”Sverige är en humanitär stormakt” och hör inte kommunernas nödrop. Redan idag rapporteras det om hungerstrejker och protester på landets flyktingförläggningar mot mottagande som snarare är förvaring."

"När befolkningen plötsligt växer ökar trycket på välfärden. Prognosen pekar på att den stora majoriteten av flyktingar inte är högutbildade samtidigt som Sverige har få okvalificerade arbeten att erbjuda. Det innebär att utgifterna för försörjningsstöd ökar i kommunala budgetar. Redan idag har Sverige brist på lärare, vård- och förskolepersonal och bostadsbristen är skriande. Det tar år att lösa, även om staten skjuter till pengar. Det är djupt oroande om konkurrens upplevs mellan majoritetsbefolkningen och nyanlända."

Slutklämmen ;)


"Sverige behöver snarast en expertkommission som osentimentalt bedömer samhällets kapacitet för flyktingmottagande och där antal inte får vara tabu i analysen."

JENNY SONESSON (FP)
socionom och tidigare politiskt sakkunnig regeringskansliet

ULRICA WESTERLUND (FP)
socionom och ledamot Umeå kommunfullmäktige
 
Nej det menar jag givetvis inte. Men så grova övergrepp har vi inte sett-ännu. Inför familjen...

Jag pratar om modern tid. inte forntid. Dit vi verkar vara på väg tillbaka till.
Så ditt påstående om att gruppvåldtäkterna kraftigt ökat de senaste åren är alltså taget ur luften?
 
Så ditt påstående om att gruppvåldtäkterna kraftigt ökat de senaste åren är alltså taget ur luften?
Hur är det med läsförståelsen?
Var hittade du något sånt påstående?
Finns inget. Det var en fråga.

"Det är kanske så att det inte uppmärksammats på samma sätt förr som det gör idag :confused:, eller
så är det så att det de facto har blivit vanligare"
 
eller
så är det så att det de facto(faktiskt*) har blivit vanligare"

* min anmärkning.
Och eftersom jag inte funnit data efter 2006 så frågade jag om det de facto fanns data eller om påståendet i frågan var taget ur luften.

Och tydligen fanns det inte fakta efter 2006 ;)
 
Nej det menar jag givetvis inte. Men så grova övergrepp har vi inte sett-ännu. Inför familjen...

Jag pratar om modern tid. inte forntid. Dit vi verkar vara på väg tillbaka till.
Fast fattar du inte att det inte handlar om forntid eller nutide, det handlar om att ha levt i en krigssituation (otrygg omvärld) eller under fred (trygg omvärld). 30 äriga kriget var knappast forntid, men innehåll både plundring, våldtäckt och misshandel av civila
 
Fast fattar du inte att det inte handlar om forntid eller nutide, det handlar om att ha levt i en krigssituation (otrygg omvärld) eller under fred (trygg omvärld). 30 äriga kriget var knappast forntid, men innehåll både plundring, våldtäckt och misshandel av civila
Skillnaden i dag är väl tillgången på information och den möjlighet för propagandakrigföring det ger.

Att man på ett så omständligt vis mördar genom att skära halsen av folk, ja det görs ju bara för att förnedra och skrämma.
Massvåldtäkter och stympande av kvinnor görs för att permanent skada och förstöra samhällen dvs stärka eller utöka sin egen maktsfär.
Olika ledare har i alla tider använd mänskliga djur för att utföra detta "skitjobb".

Att som vissa påstå att det inte ligger i vissa folks traditioner är med förlov sagt otroligt naivt.
Den tunna fernissa av civilisation vi har här i landet skulle omedelbart skrapas bort om fel förutsättningar ges.

Att använda dessa missgärningar som vapen i en diskussion om asylinvandring är, anser jag , ett tecken på en starkt snedvriden människosyn.

Asylinvandringen ska regleras av 2 orsaker.
1 Ett samhälles empati
2 Detta samhällets vilja att avstå resurser för ändamålet.

Det hela regleras i dag av ingångna internationella avtal.
Vi har inga möjligheter att stoppa asylsökanden
Och när de väl söker så har vi ett regelverk för vilka som ska erhålla asyl.

Vad vi däremot kan göra är att försämra villkoren för dem som valt att komma så pass så att andra länder inom EU framstår som bättre alternativ, detta så länge som inte EU har en gemensam hantering av hela frågan.
 
eller
så är det så att det de facto(faktiskt*) har blivit vanligare"

* min anmärkning.
Och eftersom jag inte funnit data efter 2006 så frågade jag om det de facto fanns data eller om påståendet i frågan var taget ur luften.

Och tydligen fanns det inte fakta efter 2006 ;)

Inte fan vet jag som jag redan sagt i 3 poster nu. Jag har inte studerat det över huvud taget, det var därför jag frågade och du svarade ju att det fanns statistik fram till 2006. Bra då vet jag om jag mot förmodan skulle intressera mig djupare i ämnet nån gång.
 
Inte fan vet jag som jag redan sagt i 3 poster nu. Jag har inte studerat det över huvud taget, det var därför jag frågade och du svarade ju att det fanns statistik fram till 2006. Bra då vet jag om jag mot förmodan skulle intressera mig djupare i ämnet nån gång.
"Inte fan vet jag"
;) det var dit jag ville komma!
 
"Inte fan vet jag"
;) det var dit jag ville komma!

Är du helt säker på att du har full läsförståelse?

"Det är kanske så att det inte uppmärksammats på samma sätt förr som det gör idag :confused:, eller
så är det så att det de facto har blivit vanligare."


Tycker du den meningen avspeglar något påstående? Eller frammanar den bilden av någon som vet ?
Det gör inte jag och det har vi avhandlat sedan #108, för jag vet inte och det var precis vad jag sa ;)-
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
77 325
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp