SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är kanske så att det inte uppmärksammats på samma sätt förr som det gör idag :confused:, eller är det så att det de facto har blivit vanligare
Fråga , påstående ;)

Det är som i deklarationen. Det är viktigt om och var du sätter . eller ,
 
Det är hög tid att slopa barnbidragen.
Det tillkom för att öka befolkningstillväxten.
Det behövs inte längre.
 
Jahapp då ökade SD med ytterligare nån eller några %, vi får tacka.

Jag vill naturligtvis klargöra att det som hänt i Köpenhamn inte har något att göra med islam.
Alls.
Gärningsmannen är terrorist eller möjligen missförstådd av samhället så det är egentligen vårt moderna samhälle som
fått honom att känna utanförskap. Stackars man.

Detta och liknande tongångar kommer nu på förekommen anledning att trumpetas ut i dagspressen resten av veckan.
Följande kommer nu att hända.

1. Ett antal fördömanden från kända och okända personer. Alla från Dogge till Özz kommer att med hög röst och
eftertryck tala om att islam inte var orsaken. Det är bara vanlig terrorism. Förstasidor och mittuppslag kommer att
domineras av detta. Och att en person dog utanför en synagoga var bara ett misstag.

2. Man kommer att fördubbla eller tredubbla ansträngningarna att hitta någon liten SD skandal som man kan
övertrumfa detta dåd med. Och placera det på, ett gärna iögonfallande sätt, så alla som läser åtminstone får sig till
livs någon motvikt till 2 döda och 5 skottskadade. Svensken måste på alla sätt skyddas från att börja fundera över rimligheten och kostnaden för att vi tar emot 2000 st nya potentiella terrorister varje vecka, många utan papper, från just de platser där IS verkar.
 
Jahapp då ökade SD med ytterligare nån eller några %, vi får tacka.

Jag vill naturligtvis klargöra att det som hänt i Köpenhamn inte har något att göra med islam.
Alls.
Gärningsmannen är terrorist eller möjligen missförstådd av samhället så det är egentligen vårt moderna samhälle som
fått honom att känna utanförskap. Stackars man.

Detta och liknande tongångar kommer nu på förekommen anledning att trumpetas ut i dagspressen resten av veckan.
Följande kommer nu att hända.

1. Ett antal fördömanden från kända och okända personer. Alla från Dogge till Özz kommer att med hög röst och
eftertryck tala om att islam inte var orsaken. Det är bara vanlig terrorism. Förstasidor och mittuppslag kommer att
domineras av detta. Och att en person dog utanför en synagoga var bara ett misstag.

2. Man kommer att fördubbla eller tredubbla ansträngningarna att hitta någon liten SD skandal som man kan
övertrumfa detta dåd med. Och placera det på, ett gärna iögonfallande sätt, så alla som läser åtminstone får sig till
livs någon motvikt till 2 döda och 5 skottskadade. Svensken måste på alla sätt skyddas från att börja fundera över rimligheten och kostnaden för att vi tar emot 2000 st nya potentiella terrorister varje vecka, många utan papper, från just de platser där IS verkar.
Det roliga i den här storyn är att du och andra gång på gång sedan valet har sagt just detta :"Jahapp då ökade SD med ytterligare nån eller några %"

minst en gång i veckan. Så då borde ju SD ha upp mot 80% i pol undersökningarna.
Toppnoteringen jag hittills sett var ca 6% högre än valresultatet.
Kan du förklara det för mig som inte får det att gå ihop ;)?
 
En procent per månad sen valet är ganska mkt.

Jag som är lite korkad blev skakad över hur befolkningen hyllade IS när kurderna i burarna som ska brännas levande visades upp.
Folk fotograferade o hurrade.
Nazi
Tyskland koppling.
 
En procent per månad sen valet är ganska mkt.

Jag som är lite korkad blev skakad över hur befolkningen hyllade IS när kurderna i burarna som ska brännas levande visades upp.
Folk fotograferade o hurrade.
Nazi
Tyskland koppling.
Men det är trots allt långt ifrån de en eller flera % som partiet sägs öka varje vecka enligt "anhängarna" här på forumet.

Dessutom är jag så pass konservativ att jag vet att det bara är valresultatet som är avgörande för riksdagsmandaten.
Så vi får väl se vid nästa val, då borde ju SD vara det största partiet med egen majoritet om utvecklingen med 1&/månad fortsätter ;)
 
Det sammanfattar ju allt.
Deras ståndpunkt sjunker hela tiden så det är klart att man svartmålar o kör med propaganda.
 
Det sammanfattar ju allt.
Deras ståndpunkt sjunker hela tiden så det är klart att man svartmålar o kör med propaganda.

Jag vill nog gärna tro att de som arbetar på SVT är professionella nog att inte låta sina egna partisympatier påverka dem i deras yrkesroll, precis som jag gärna vill tro att du på ditt jobb kan hålla isär dina egna politiska åsikter med ditt yrkesuppdrag.
 
Fungerar det så?

Eftersom en väldigt viktig del i att vara journalist är att förmedla saker objektivt antar jag att det gör det. Jag har tillexempel haft en historielärare som stod långt ut på vänsterkanten politiskt, men det gjorde inte att han bara sa bra saker om kommunismen och vänstern och dåliga om högern. Det vore rätt oprofessionellt.
Det är en sak att tycka saker, en annan sak att låta dem påverka i sammanhang där de inte ska påverka. Det kan vara svårt men kan man inte göra det ska man nog inte ha ett sånt jobb.
 
Jag vill nog gärna tro att de som arbetar på SVT är professionella nog att inte låta sina egna partisympatier påverka dem i deras yrkesroll, precis som jag gärna vill tro att du på ditt jobb kan hålla isär dina egna politiska åsikter med ditt yrkesuppdrag.

"Miljöpartiet har gräddfil i medierna genom sin unikt starka ställning bland svenska journalister, konstaterar Kent Asp, professor vid Göteborgs universitet.

-Den slutsats jag drar efter alla dessa års studier är att Miljöpartiet får en mer gynnsam behandling än de andra partierna, säger Kent Asp som i över 30 år studerat hur svensk politik behandlas medierna."

................

"Ny forskning visar att Sverigedemokraterna var det parti som fick mest ogynnsam bevakning i media inför EU-parlamentsvalet i maj. Professor Lars Nord och hans forskarkollegor vid Mittuniversitetet presenterade sina resultat i Almedalen idag.

– I varje valrörelse som vi har studerat Sverigedemokraterna har de varit det parti som fått den mest ogynnsamma behandlingen av alla, säger Lars Nord."

´
 
"Miljöpartiet har gräddfil i medierneenom sin unikt starka ställning bland svenska journalister, konstaterar Kent Asp, professor vid Göteborgs universitet.

-Den slutsats jag drar efter alla dessa års studier är att Miljöpartiet får en mer gynnsam behandling än de andra partierna, säger Kent Asp som i över 30 år studerat hur svensk politik behandlas medierna."

................

"Ny forskning visar att Sverigedemokraterna var det parti som fick mest ogynnsam bevakning i media inför EU-parlamentsvalet i maj. Professor Lars Nord och hans forskarkollegor vid Mittuniversitetet presenterade sina resultat i Almedalen idag.

– I varje valrörelse som vi har studerat Sverigedemokraterna har de varit det parti som fått den mest ogynnsamma behandlingen av alla, säger Lars Nord."

´
Det rimmar med det mesta idag som ska föreställa "
Politiskt korrekt".
Läste igår i
Journalisten en som betedde sig som ett bortskämt gråtande barn där han tyckte synd om de sina o ansåg att SD var farliga. Hela artikeln var barock. Vilket HAT!!!! Han uttryckte mot alla de vanliga människor o även invandrare som röstat på SD Hemsk propaganda. Svenssonfobi. Han menade att det fria ordet var i fara. Han...som stänger ute alla andra åsikter. Som om han vore
Gud själv
Vem styr media?
Ja inte fasen är det SD iallafall.

Det gick Givetvis inte att kommentera. Ordet är gravt förvanskat.

http://newsvoice.se/2015/02/14/lars...-makthavarnas-omsesidiga-beroendeforhallande/

En liten Norskhistoria...

 
Ja, du. Vi som vill ha ett Sverige att vara stolta över kommer att kämpa vidare oförtrutet mot intoleransen, den exkluderande nationalismen, fördomarna, myterna, rasismen och främlingsfientligheten.

Mer, hårdare, bättre.

För ett bättre Sverige imorgon.
I dagens AF presenteras undersökningen Sverige Tycker, där får SD nytt rekord igen sedan valet så tendensen är att SD fortfarande ökar i popularitet. Fp är nu ute ur bilden. Når inte ens 4%. Så deras politik verkar folk inte vilja ha längre medans SD:s politik verkar dra fler o fler väljare ju längre tiden går :)
 
I dagens AF presenteras undersökningen Sverige Tycker, där får SD nytt rekord igen sedan valet så tendensen är att SD fortfarande ökar i popularitet. Fp är nu ute ur bilden. Når inte ens 4%. Så deras politik verkar folk inte vilja ha längre medans SD:s politik verkar dra fler o fler väljare ju längre tiden går :)
Nästan 15%, då har de ju gått ner sedan den förra, då hade de ju kring 19% ;)
 
Det rimmar med det mesta idag som ska föreställa "
Politiskt korrekt".
Läste igår i
Journalisten en som betedde sig som ett bortskämt gråtande barn där han tyckte synd om de sina o ansåg att SD var farliga. Hela artikeln var barock. Vilket HAT!!!! Han uttryckte mot alla de vanliga människor o även invandrare som röstat på SD Hemsk propaganda. Svenssonfobi. Han menade att det fria ordet var i fara. Han...som stänger ute alla andra åsikter. Som om han vore
Gud själv
Vem styr media?
Ja inte fasen är det SD iallafall.

Det gick Givetvis inte att kommentera. Ordet är gravt förvanskat.

http://newsvoice.se/2015/02/14/lars...-makthavarnas-omsesidiga-beroendeforhallande/

En liten Norskhistoria...

Men de objektiva källorna, vill du ta ifrån mig min mobiltelefon eller förbjuda mig att använda bordsmargarin också?
För det är väl frågor Torbjorn Sassersson driver ?
 
Man kan inte jämföra äpplen med päron utan man jämför päron med päron och äpplen med äpplen ;). Då ser man att tendensen är att SD ökar, vilket jag sagt hela tiden.
Att SD ökat är väl ingen som förnekat. Finns ju facit från två val som bekräftar det.
Men samtidigt när man läser de glada tillropen varje vecka med en eller flera %;s ökningar så rimmar det ju inte med de faktiska siffrorna.

Den här valperioden kommer förmodligen bli den tuffaste för partiet.
Nu har man ju enligt dem själva vågmästarrollen och nu gäller det att leverera, annars riskerar man ju att hamna bland de andra vallöftesbrytande partierna ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
77 326
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp