SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare annan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 910
  • Visningar Visningar 42 358
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

I SD's värld innebär integrering att man är blond, protestant och älskar sill.
Att vara svensk på det sättet som Timbuktu eller Soran är är ju absolut inte ok!

Det är väl självklart ett stort problem om man inte blir en del av samhället.

Nej, det är ett litet problem om alternativet är att spendera resten av livet i fängelse för att du är journalist.

Öppna nu ögonen och inse att jag inte delar din analys. Du har inte tolkningsföreträde och det du säger är självklart är inte det.

I SD's värld innebär integrering att man är blond, protestant och älskar sill.
Att vara svensk på det sättet som Timbuktu eller Soran är är ju absolut inte ok!

Betvivlar jag! SD talar om assimilering, inte integration.

Jag och ingen annan heller för den delen kan ju föra en seriös diskussion om vi lägger egna betydelser i orden. Jag är för ett vi ska tvinga invandrare att integrera sig i vårt samhälle, om man vill vara kvar.
Det betyder inte att man ska assimilera sig.
Självklart ska man få behålla sin särart, sina traditioner och sina värderingar..så länge man inte bryter svensk lag. Men det gäller ju oss alla.

Vad det gäller att via musiken beskriva hur man ska slå någon gul o blå..det är inte riktigt koscher i mina ögon.

Ja men är inte det en riktig inställning, den att alla ska integreras, dvs komma in i samhället som fungerande individer med bibehållna särarter.

För du menar väl integrering och inte assimilering?:sneaky:

Det är en sympatisk ambition, absolut. Men jag anser inte att politiken har misslyckats för att inte alla är fullt integrerade i samhället.

Senast ändrad:

Det är en sympatisk ambition, absolut. Men jag anser inte att politiken har misslyckats för att inte alla är integrerade fullt integrerade i samhället.

Att vi idag och de närmaste 20 åren kommer att få emensa problem med integrationen beror väl till största delen på att de som kommer nu befinner sig i ett så prekärt läge vad det gäller språkkunskaper, läs o skrivkunskaper. vilket gör att de får mycket svårt att slå sig in på arbetsmarknaden. Till det kommer att även kompetent personal av utländsk härkomst har svårare att få passande arbete i Sverige jämfört med exempelvis USA, Kanada och Storbritannien...

Skriver ungefär likadant som tidigare i tråden: Antagligen har du ingenting emot att homosexuella i miljöer där homosexualitet är hårt stigmatiserat kan ventilera sina åsikter och tankar anonymt på internet. Det du skriver har antagligen mer att göra med vissa specifika åsikter, eller hur?

Så länge folk är homosexuella och skriver om sin egen homosexualtiet och om de vill vara annonyma försäkrar sig om att inte använda en lättspårad adress så kan jag inte se att de skulle ha problem. Och även om de inte skyddar sig kan de räkna med att vara ifred från större medier (men inte snokande kompisar).

En hatsite som hänger ut dem och uppmanar folk att trakasera sexuellt avvikande, flyktingar, invandrare, politiker feminister, kändisar etc kommer det däremot dra till sig intresse och om man då dessutom inte har vett att värna om sin anonymitet utan använder sin jobbadress så får man räkna med att någon lyckas spåra en och att det finns ett stort intresse att göra det.

----
Kort, ja jag tycker folk ska kunna vara annonyma men man får räkna med att man måste värna om sin egen anonymitet och inte räkna med att andra skyddar den. Skriver man kontroversiella åsikter på internet på ett kontroversiellt forum så får man räkna med att folk kan vilja ta reda på vem man är.

Han skrev inte hur och det kan även tolkas som en metafor.

men det är en annan diskussion.

Så länge inget brott begås ska alla kunna yttra sig på lika villkor. Om man misstänker att det rör sig om ett brott så anmäler man det till polisen, blir personen dömd så blir hen uthängd per automatik då domar är offentliga handlingar. Att eftersöka någons identitet för att hjälpa polisen kan väl gå an, men inte för att hänga ut personen.
"Yttra sig", jag tycker du skönmålar det som skrivits lite nu, bagatelliserar. Det är också ett bagatelliserande av hatet att jämföra det med att "ventilera sina åsikter och tankar" som du gjorde tidigare. Du ger absolut sken av att ta väldigt lätt på det som skrivits, du skriver om att ventilera och yttra sig, men man kan inte riktigt betrakta det så lättsamt när det som skrivits är såpass hatiskt.

Men du tycker alltså att så länge ingen dömts i domstol ska man inte rapportera alls om människor som sprider hat, uppmanar till våld osv, utan att respektera deras anonymitet. Dvs man får inte som journalist söka upp näthatare för en kommentar utan ett domstolsbeslut bakom sig, enligt dig.

Jag kan till viss del förstå ditt resonemang (när det gäller de "offentliga personerna" men däremot inte politikerna, där finns det ett värde i att de avslöjas), dvs var det verkligen nödvändigt att de här "offentliga personerna" avslöjades som näthatare, rasister osv? Man skulle i deras fall kanske lika gärna kunnat rapportera om deras hat med deras anonymitet intakt.

Man har beskrivit syftet som att peka på att det inte bara är unga och obildade män i civilisationens ytterkant som gömmer sig bakom de här aggressiva anonyma användarna, utan att det är människor som i vissa fall har en högt uppsatt position i samhället. Utåt sett välanpassade, men som på internet under anonymitet tillhör de som sprider mest hat.
Jag tänker att man kanske egentligen inte hade behövt avslöja deras fulla identitet för att få fram det budskapet, men det är väl inte heller så att jag sitter och gråter över att de nu måste ta ansvar för vad de skrivit.

Men när det gäller politikerna finns det som sagt en klar poäng i att avslöja deras hat och deras identitet, även utan några domar, där finns det ett tydligt allmänintresse.

Senast ändrad av en moderator:

Oavsett om man ser på de 2 ytterlighetspartierna i riksdagen eller deras svansar utanför så har har ett antal lik i garderoberna, men båda partierna har demokratiska agendor i offentlighetens ljus. Hur det står till mellan skål o vägg framkommer ju med jämna mellanrum;)

Jag får väl förtydliga vad jag skrev igen då du tycks riktigt vilja missförstå och tolka in saker som inte står där trots att jag dessutom tydligt pekat på en enda fråga. Det finns fler men då vill jag själv tala om vilka inte att du väljer ut dem åt mig.

Jag pekade enbart på att önska att flytingbarn dör och jag syftade på de etablerade riksdagspartierna. Jag har svårt att tänka mig att det finns någon etablerad Sosse folkpartist eller moderat som i hemlighet önskar livet av flyktingbarn på ett rasistiskt forum

Han skrev inte hur och det kan även tolkas som en metafor.

men det är en annan diskussion.

Du menar den här raden?
"piskan viner tills vi går passgång, dunkar Jimmie gul och blå hissa i en flaggstång"

?Metaforen är ett bildligt uttryckssätt där ett begrepp tillfälligt byts ut mot ett begrepp som liknar det ursprungliga?

Varför inte vara så ärlig och erkänna att det är på samma sätt som det gamla SA sjöng.

- Und willst du nicht mein Freund sein
so schlag ich Dir den Schädel ein.......
Ursäkta stavningen
Betyder ungefär
Och vill du inte vara min vän (dela mina åsikter)
Så krossar jag din skalle.

Metafor??:sneaky:

Jag får väl förtydliga vad jag skrev igen då du tycks riktigt vilja missförstå och tolka in saker som inte står där trots att jag dessutom tydligt pekat på en enda fråga. Det finns fler men då vill jag själv tala om vilka inte att du väljer ut dem åt mig.

Jag pekade enbart på att önska att flytingbarn dör och jag syftade på de etablerade riksdagspartierna. Jag har svårt att tänka mig att det finns någon etablerad Sosse folkpartist eller moderat som i hemlighet önskar livet av flyktingbarn på ett rasistiskt forum

Men jag har inte svårt att tänka mig att det finns ngn gammal V(pk) som önskar livet ur ngn kapitalist:D

Du kallar det skönmålning och bagatellisering men jag kallar det språkligt korrekt. Jag lägger inte några direkta värderingar i orden mer än vad de betyder - att hata ÄR att yttra sig och att ventilera sina åsikter. Man blir rätt trött på när folk inte skiljer på att försvara en åsikt och försvara möjligheterna att få sprida åsikterna.

Man får gärna rapportera om någon uppmanar till våld, är misstänkt för hets mot folkgrupp eller liknande. Men man bör inte hänga ut personen med namn och bild förrän personen är dömd. Detta är ju något som i regel redan gäller för t.ex våldtäktsmän så det ser jag inte som något konstigt.

När det gäller politiker har jag redan skrivit att jag inte ser avslöjandet av deras identiteter som något problematiskt så där håller jag med dig.

Nej, det är ett litet problem om alternativet är att spendera resten av livet i fängelse för att du är journalist.

Öppna nu ögonen och inse att jag inte delar din analys. Du har inte tolkningsföreträde och det du säger är självklart är inte det.

Du menar på fullt allvar att man inte bör vara en del av ett samhälle :eek:

Man ser i vilka röstområden som SD fått röster. Sen kan man genom demografi se inkomst över den orten och dra slutsatser.
Inte svårt alls. Den enda generaliseringen jag gör av SDare är att de är rasister och därmed i mina ögon korkade och jävligt elaka.

Mitt problem med invandringspolitiken är att den är för snäv, för inhuman och för snål.
men det är inte den politiken du syftar på eller hur?

Vi har ett transitboende här där det aldrig har varit ett bråk. Och här har alla vård när de känner för det.
Du tar såna enkla exempel utan att se orsakerna bakom och du drar såna enkla, simpla och ogenomtänkta slutsatser.
det är därför jag kallar dig och dina partikamrater korkade.

Nu tycker jag att du är rätt dum på riktigt!

Du drar alla över en kam men nedvärderar andra som gör samma sak. Du är inte ett dugg bättre än SD are!

Nope jag har inga partikamraterna i SD om du nu tror det!

Det är en sympatisk ambition, absolut. Men jag anser inte att politiken har misslyckats för att inte alla är fullt integrerade i samhället.

Politiker har helt klart misslyckats om någon medborgare är utanför samhället!

Allt annat är galet.

" Jag driver ju med dem, med hela den här grejen och refererar tillbaka till när jag blev dömd för att hotat Jimmie Åkesson. De behöver inte ta det här på allvar, precis på samma sätt som jag inte tar hot från dem på allvar. Hade jag gått och angripit dem med ett järnrör hade det varit en sak, men jag gör det metaforiskt och svarar på deras hotpolitik, säger han till SVT."

Tyck det du. Jag tycker du är fruktansvärd som anser att folk ska dö ute i världen för att du inte orkar vänta en kvart på vårdcentralen.

Att stå utanför ditt blonda samhälle är inte samma sak som att stå utanför samhället.
Mitt förortssamhälle har nada nicht gemensamt med lundbergs samhälle.

Det som missas i denna diskussionen är återigen, varför gjordes detta?
För att det är politiker och lobbyister som sitter och skriver detta.

Det är inte, som på avpixlat, barn och ungdomar som hängs ut och där man önskar att de ska gruppvåldtas och dödas.

Tyck det du. Jag tycker du är fruktansvärd som anser att folk ska dö ute i världen för att du inte orkar vänta en kvart på vårdcentralen.

Att stå utanför ditt blonda samhälle är inte samma sak som att stå utanför samhället.
Mitt förortssamhälle har nada nicht gemensamt med lundbergs samhälle.

Jamen ge dig!

Nu är du bara löjlig! Jag har inte skrivit ett enda om att flyktingar kommer hit! Jag har öht inte ventilerat vad jag tycker om invandringen eller invandrare utan endast att jag ser brister i förfarandet!

Och jag har så pass mycket erfarenhet av vården att du bara kan ta och dra något gammalt över dig!

Kom tillbaka när du sitter på akuten med ett svårt sjukt barn i över 15 timmar då kan du tycka bäst du vill!

Jag tycker att du går för långt nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 571
Senast: alazzi
·
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
18 987
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka