Bukefalos 28 år!

se IP-adress via ens mail???

Messy

Trådstartare
Går det att kolla upp vilken IP-adress en persons mail är skickat ifrån?

En som kollar min blogg, å jag vill veta VEM (å jämföra om det är samma som personens mail = hemifrån) :angel:
 
Sv: se IP-adress via ens mail???

Kanske. Beror helt och hållet på vilket program / vilken hemsida personen skickat mailet med. Titta på headern. Hur du gör det beror på vilket mail-program du använder. För Outlook så är det under Egenskaper för mailet, sen fliken Information och sist Meddelandekälla. Om du är osäker på om IP står i headern för just ditt mail eller inte, så posta headern här (eller skicka i PM).
 
Sv: se IP-adress via ens mail???

tack!

men jag har Mac... personen kör PC-outlook...

kanske lättare för mig å se IP i g-mail?
 
Sv: se IP-adress via ens mail???

Skrev bara proceduren för outlook som exempel. Det går att göra i alla mail-program, även på mac (även om apple gör sitt bästa för att fördumma användarna ibland).

Någon hemsida skrev:
Click the message you want to view header information for.
On the View menu, point to Message and then click Long Headers.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 014
Senast: Migo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 646
Senast: Jeps
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 632
Senast: verser
·
Hemmet Jag beställde ett par airpods pro från marketplace här om dan, swishade, gav adress, post nr och allt. Han skickade bild på det vid...
2
Svar
22
· Visningar
1 874
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp