Kommer paketet komma fram??

Nu kom paketet fram men jag är nyfiken på din tanke, hur man ska packa för att inte riskera en polisanmälan pga emballaget? Storlek S är pytteliten, o dessutom minsta valbara storlek om man vill ha färdiga postpåsar.
Blev lite syftningsfel i min text. Jag hade valt att polisanmäla på grund av att han försvann och slutade svara, inte pga storleken på paketet. Även om jag tyckte det såg konstigt ut med paketet också, men jag är inte insatt i vad som finns att välja i paketväg.

Till TS: Jag hade fortfarande valt att polisanmäla när varan kom fram eftersom det inte verkar vara vad som utlovades. Hade såklart försökt ha en dialog med säljaren först, men har hen slutat svara blir det ju svårt.
 
Blev lite syftningsfel i min text. Jag hade valt att polisanmäla på grund av att han försvann och slutade svara, inte pga storleken på paketet. Även om jag tyckte det såg konstigt ut med paketet också, men jag är inte insatt i vad som finns att välja i paketväg.

Till TS: Jag hade fortfarande valt att polisanmäla när varan kom fram eftersom det inte verkar vara vad som utlovades. Hade såklart försökt ha en dialog med säljaren först, men har hen slutat svara blir det ju svårt.
Tack för hjälpen, anmäler!
 
Hur som helst känns det ändå märkligt att inte skicka spårbart. Jag har använt mig av påsarna några gånger när jag har skickat böcker, och en gång kom försändelsen bort. Tack och lov var det "bara" ett gratisex men det kändes ändå irriterande att inte ha bevis för att man faktiskt hade skickat till personen!

Jag har sålt en hel del prylar privat, och fotar och filmar alltid när jag inte skickar spårbart. Jag filmar alltså när jag lägger brevet/"paketet" i postlådan, tydligt. På så sätt har jag bevis för att jag skickat, alltså gjort min del. Jag är alltid tydlig med att jag inte tar ansvar för fraktbolagets hantering och eventuella slarv, men alla vill inte betala för spårbar frakt när det är saker som rent fysiskt går i postlådan.. Saker som inte går i postlådan skickar jag spårbart eller inte alls, dock.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 821
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 665
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 300
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp