Second life

Sv: Second life

Ett sånt där spel som du och jag bör låta bli att engagera oss i. Tiden räcker liksom inte till ;)

Det skulle kunna beskrivas som en blandning mellan The Sims och World Of Warcraft. Det är alltså som att spela Sims, men du integrerar med andra spelare. :)
http://secondlife.com/

Har inte testat själv än.

Är det nån som vill guida in mig i det?

Ett spel som är roligt i två dagar ungefär. Sen upptäcker man att det finns egentligen ingenting att göra, bara en massa folk och halv-tråkiga tidsfördriv.

Av alla MMO's jag har provat, så måste det vara ett av de tråkigaste.

Nejdå, Sims var jätteroligt, både ettan och tvåan.

second life känns mer som en samling animerade gif bilder som man kan sätta sin karaktär i. Det blir tråkigt fort.

Samt så är det inte alls lika lätt att bygga egna saker.. man kan göra vad som helst, visst, men det är svårt och blir nästintill alltid fult.

Ska man ha några roliga/snygga saker får man köpa de för *riktiga* pengar. Det är inte särskilt givande.

Jag spelar normalt inte datorspel (inte sedan den tiden man hade commandore 64) men jag är faschinerad av uplägget så att säga.
Att det är riktiga personer bakom figurena.

--raderat--

Senast ändrad av en moderator:

Jag har också varit medlem där men tröttnade. Standardfrågan där är typ "Wanna f*ck?" Ska visst finnas en annan onlinevärld också men den har jag glömt namnet på.

Jag har också varit medlem där men tröttnade. Standardfrågan där är typ "Wanna f*ck?" Ska visst finnas en annan onlinevärld också men den har jag glömt namnet på.

hum, har aldrig sett någon som helst sexistisk text där. Om inte fransmännen håller på med det, jag förstår tyvärr inte franska. :rofl: Annars har jag bara mött trevliga personer.

Efter att ha testat Second Life i just två dagar måste jag hålla med.

Jag föredrar helt klart Sims. :D

Jag stjäl tråden lite och frågar om någon hade samma problem som jag?
Jag laddade ner programmet som behövdes och gjorde en användare och allt, men nu funkar det inte att starta programmet. Det går igång och sen poff så är fönstret borta. :crazy: Hjälp, vad gör jag för fel?

Det har aldrig hänt mig. Däremot gav jag upp eftersom det blir rätt trist om man inte kan högerklicka på saker. VIlket jag inte kunde.
Ja, jag har kollat musen, jag har ominatllerat det, uppdaterat drivrutiner osv.
Det funkar utmärkt att högerklicka på människor - men inte på prylar. Och ingen verkar kunna hjälpa mig, trots att de försöker.
Snusk hittade jag bara när jag letade!

haha, läste en artikel om det idag och blev väldigt nyfiken!
älskar ju sims och kan sitta med det i flera timmar.. detta verkade ju rätt lika om jag förstod saken rätt.

nån som är med där? kostar det nåt?

Sv: second life

Att bli medlem kostar inget.
Men vill man köpa saker så kostar det, men man kan "jobba" och "sälja saker" så man kan "tjäna" pengar. (lindendollar alltså!) Jag har inte testat att göra det eftersom programmet inte fungerar något vidare för mig. Men gå med och se om du gillar det först.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 325
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 052
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk Travsport går in som ny sponsor till stiftelsen Life After Racing. Avtalet, som sträcker sig över tre år och innehåller flera...
Svar
0
· Visningar
55
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
998
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?