Sedering...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Mrs_Malfoy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 249
M

Mrs_Malfoy

vet ni hur riskfyllt det är? Min hund har blivit det flera gånger och ska antagligen bli det imorgon igen. Jag känner riktig olust att låta honom gå igenom det igen. Kan det inte vara farligt? Någon som vet?

Ps... sedering= enormt lugnande medel....för er som inte vet...

det är väl risker med allt sånt, men så länge hunden är frisk borde det inte vara några problem. har inte hört att det skulle vara farligare efter några gånger. vet kan säkert bedöma riskerna.

När jag var inne med min för nån månad sen så innan han fick "uppvaket" så hade han knallrött, nästan på gränsen till lila slemhinnor.....Jag frågade vet om det var normalt, men det tyckte hon inte och sa att det var ovanligt, att dom brukar bli bleka istället :confused:....då vart jag lite nervös....men det gick bra...*puuhh*

Dom vanliga sederingspreparaten har en tendens att dra ner andningsfrekvensen under ett tag , det brukar stabilisera sig efter en stund men i sällsynta fall kan man få andningsstillestånd o få ge konstgjord andning ett tag. Lila slemmhinner är ett tecken på dålig syresättning.
PL

Liknande trådar

Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några... 2
Svar
27
· Visningar
2 255
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 458
Senast: ufot
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 437
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
264
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025