Bukefalos 28 år!

Seg & Envis

Mimmz

Trådstartare
Hej,
När jag rider ut på min häst blir han jätte seg och envis. Man kan inte ens få igång han i trav. Men påvägen em blir han pigg, då är det hur lätt som hälst att trava. Jag rider alltid med sällskap! Så de är inte att han känner sig ensam. Han kan trava/galoppera en liten bit om den andra hästen rider före. Men har ni något tips vad jag ska göra? Det är inte så kul när de knappt går att rida han. ( bara påvägen hem). Och han är oftast seg när man rider på volten bredvid stallet också. Och de går oftast inte att få igång han om inte en annan häst springer framför. Han har inte ont någonstans och sadeln är utprovad! Han är bara väldigt envis och (seg?). Eller ja han är pigg påvägen hem......:confused:
 
Sv: Seg & Envis

Min gamla häst är likadan, men jag skulle inte kalla honom varken seg eller envis. Han behöver tid på sig att komma igång och värma upp, och när han är igång så blir han pigg.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 554
Senast: Fiorano
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 202
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej, jag rider in en unghäst i nuläget. Hon är 3år, och väldigt tuff i psyket på både gott och ont. Hon blir sällan rädd för saker men...
Svar
6
· Visningar
1 473
Senast: skiesabove
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 946
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp