sthu

Trådstartare
Är på jakt efter en ny sele till Tuva. Hon är stor, ca 7 kg. Jag har en puppia nu men den kryper hon ur..
Tips på rymningssäkra selar mottages tacksamt!
 
Rymningssäkra selar finns nog inte. Jag har haft Tre Ponti till mina och jag tycker att de sitter väldigt bra. Ingen av mina har kommit ur dem, men jag skulle inte våga kalla dem rymningssäkra.
 
Jag håller med om att det nog inte finns någon sele som är helt rymningssäker. Min förra katt blev vid ett tillfälle extremt rädd, och när jag fick tag på henne några sekunder senare så var hon halvvägs ut genom selen, trots bra passform. En panikslagen katt tar sig nog ut ur vilken sele som helst, tyvärr.

Hur som helst så använder även jag Tre Ponti till katten (både förra och nuvarande) då jag gillar hur de sitter och hur simpla de är att ta på och av.
 
Nä helt rymningssäkra selar förstår jag att det inte finns.
När tuva kröp ur sin Puppia backade hon helt enkelt ur den, lugnt och stillsamt. Så den modellen går bort.

Kikat på tre ponti och de ser onekligen trevliga ut! Läst att det kan vara lite svårt med storleken? Tror jag såg bröstomfång nånstans, det känns bättre än att gå på vikten.
 
Jag har Easy Walk som jag tycker är bra. Känns rätt rymningssäker även om det säkert inte är omöjligt att ta sig ur med lite vilja. Svårt att backa ur den dock, då den dras åt direkt.

Tre Ponti har jag också till min mindre katt, men till den större (7-8 kg) hittade jag ingen bra passform till. Easy Walk sitter som en smäck på honom dock. Enda minus är de smala remmarna.
 
Kolla upp märket Curli. Har väldigt svårt att föreställa mig hur dom ska rymma ur den. Finns från xxxs som våran 2-3kgs katt har och uppåt. Många olika färger också
 
Jag tycker om både Tre Ponti och Come-with-me-kitty Easy Walk. Det är dom som mina katter haft svårast att ta sig ur! Båda dras åt om dom börjar backa och ha sig. Eller våran Tre Ponti dras åt då den egentligen kanske är lite för liten, men jag tycker det är perfekt. Kunna spänna den löst och bekvämt, och om katten skulle få för sig något så sitter den åt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 277
Senast: Tarnin
·
Övr. Katt Har börjat öva på att låta vår lilla kattunge på snart 5 månader gå i sele. Har våra tidigare hundars (chihuahua) selar som sitter ok...
2
Svar
30
· Visningar
1 475
Senast: super
·
Övr. Hund Numera verkar sele vara det första alternativet att leda hund i. Jag undrar varför? OK om stor hund rycker så man är rädd om hals och...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
10 735
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Efter en mindre kul upplevelse då lille hund försvann i 1,5 dygn i okänd miljö (klättrade ur en hästbox i ett okänt stall i okända...
Svar
4
· Visningar
559
Senast: Piglet82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp