• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare mizz_perfect
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 817
Jag fick för mig det. :o Det fick mina för ett tag sen. Ska köpa det igen.

Jag har dräktiga ston som måste få tillskott av selen + E-vitamin!

Eftersom de får lucern och groov utöver havre, betfor och morötter, så ger jag inte Tokosel (=recept) + E-vitamin.. utan de får den färdiga blandningen E-vit. med selen från Granngården.

Ja och nej, beroende på hur du menar.

Självklart få mina selen, men jag lägger inte till utan jag håller koll på så att de får i sig tillräckligt via fodret.

Så de får det, men med fodret, inte tillagt.

det var tillagt jag menade mest och kollade vilka som tänkt på att hästen behöver det. Vi hade diskution om det på ridskolan jag var den enda av 11stycken som gav hästarna det. De andra hästarna går på krafft och betfor.

Hur ofta ger ni som ger extra?

De andra hästarna går på krafft och betfor.

Hur ofta ger ni som ger extra?

De andra hästarna kanske får behovet tillgodosett via sitt foder (?), beror ju på mängden de får per dygn!

Mina ston får som sagt Basic-E varje dag, Tocosel ger man endast en g/vecka.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 004
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka