Semester som bemanningsanställd

Dessutom med din låga lön här kommer du få en väldigt låg pension. De sista 5 åren är de viktiga i Tyskland. Försök hitta ett jobb i Sverige, bo hos kompis eller mamma tills du hittar egen lägenhet.
 
Min kompis som är lite yngre än mig var arbetslös över ett halvår tills hon fick någon sorts projektanställning. Så helt lätt att få jobb är det inte.
 
Taxi jobb finns det också massor av, sen finns det mkt jobb inom kundservice, företagen utbildar en och man kan ofta jobba hemifrån. Finns massor på arbetsförmedlingen :)
 
Jag får inte spara semester mer än till sista mars. När jag väl har jobb vill jag jobba eftersom det kan ta slut när som helst med sysselsättning. Det beror på orderingången. Det är aldrig populärt att be om semester. Det brukar bli sura miner och kommentarer om att jag är där pga det finns ett behov. Nu måste jag ändå begära semester och är så nervös. Dagarna från förra året får inte sparas längre.

Min närmaste chef är riktigt vass så det är så himla ångestladdat att be om ledigt. Jag vill så gärna få fortsätta få jobba där jag är nu och ill inte riskera att bli utan jobb.

Här i Tyskland där jag bor är bemanningsjobb nära modernt slaveri. Bara skyldigheter och är man obekväm blir man arbetslös.
Fattar att det är jobbigt, kan du inte försöka bolla över problemet till din chef, nu har jag så här många dagar jag behöver ta ut, när passar det bäst?
Klart som fan du ska ha din semester!
 
Det finns jättemycket jobb. Var det inte du som körde buss?
Jo. Men numera måste man förnya busskortet var 5:e år. Det har jag inte gjort eftersom det inte kändes aktuellt när det skulle förnyas 2010. Och ska jag ta om kortet måste jag har varit folkbokförd minst 6 månader i Sverige innan jag kan köra upp.
 
Jo. Men numera måste man förnya busskortet var 5:e år. Det har jag inte gjort eftersom det inte kändes aktuellt när det skulle förnyas 2010. Och ska jag ta om kortet måste jag har varit folkbokförd minst 6 månader i Sverige innan jag kan köra upp.

Är du svensk medborgare och kan jobba lite udda tider?
Lite beroende på var du kan bo så skulle du kunna bli flygplatskontrollant. Då är du inte för gammal.
 
Är du svensk medborgare och kan jobba lite udda tider?
Lite beroende på var du kan bo så skulle du kunna bli flygplatskontrollant. Då är du inte för gammal.
Jag är svensk medborgare. Hur blir man flygplatskontrollant?
Helst vill jag tillbaka till Storstockholmsområdet. Ibland tänker jag att jag kanske måste bo någon annanstans pga bostadsproblemet.
 
Jag är svensk medborgare. Hur blir man flygplatskontrollant?
Helst vill jag tillbaka till Storstockholmsområdet. Ibland tänker jag att jag kanske måste bo någon annanstans pga bostadsproblemet.

Man söker de jobb som finns och blir utbildad av det företag som har anställt. Dock så är det ganska långt mellan från när man söker till när man kan börja jobba, för det görs ganska mycket (långsamma) bakgrundskontroller.
 
Jag är svensk medborgare. Hur blir man flygplatskontrollant?
Helst vill jag tillbaka till Storstockholmsområdet. Ibland tänker jag att jag kanske måste bo någon annanstans pga bostadsproblemet.
i det området finns massor av jobb. Väktare söks alltid, tidningsbud…nära allt faktiskt.
Flygplatskontrollant går ofta via bevakningsföretag. Sen finns det ibland även flygbolag som söker sina egna också som extra säkerhet.
 
Jag är svensk medborgare. Hur blir man flygplatskontrollant?
Helst vill jag tillbaka till Storstockholmsområdet. Ibland tänker jag att jag kanske måste bo någon annanstans pga bostadsproblemet.
Står du i några bostadsköer? Vet de som fått lägenhet i ytterområden efter ett år eller två.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp