Semesterkänsla i vardagen under sommaren! Tipstråd

Nu bor jag lantligt i eget hus, men under sommaren äter vi alla måltider utomhus. Om det inte hällregnar och blåser storm. Är det kallt så funkar det bra att sitta ute inlindad i en filt ;). Eftersom vi har djur så åker vi inte bort mer än dagsturer, men jag gillar att vara hemma så det är inget problem. Under året så shoppar jag böcker som jag inte hinner läsa. Så att sitta i en skönt badenbadenstol i äppleträdens skugga (eller i uterummet) och plöja igenom bok efter bok - det är skön semester för mig. Oftast håller vi också på med något renoveringsprojekt på hus eller stall, så stunderna med en bra bok uppskattas.

Hade jag bott i lägenhet, så hade jag förflyttat mig till någon av stans parker för att få lite "trädgårdskänsla".

/Windy
 
Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren. Speciellt tänker jag såna aktiviteter som är billiga/gratis då så mycket är rätt dyrt nu. Småsaker som kan ge lite härlig återhämtning i vardagen eller en vanlig ledig dag. Som inte kräver lång planering eller restid. Jag kan börja med sånt jag kommit på men jag känner att jag vill ha fler tips och idéer och jag kan väl inte vara ensam om det?

-Fixa en termos med te/kaffe och frukost och åka till ett trevligt ställe (för min del havet) och äta sin frukost där
-Tidigt morgondopp innan jobb om vädret tillåter (jag är inte vinterbadare!)
-Besöka lokala museum
-Picknick-middag i fin natur nära hemmet efter jobbet
Lite udda tips kanske,men om man har ett gästrum/extrarum, kan man byta sovrum och få lite "bortrest" känsla.

Vi har souterränghus, och i bottenvåningen har vi gästrum (dock inkl badrum, kyl och liten diskbänk) pga värmen bestämde vi en sommar att sova där pga svalare. Bonus var att det kändes lite som att bo i ett lägenhetshotell och gav extra semesterfeeling :D
 
Nu såg jag ett tips jag definitivt ska använda mig av i sommar, ...glass i termos 😁

Köp en god glass, sånn på "burk" , sleva upp i din termos. Ta med strutar, åk iväg och njut picknick med medhavd glass 😎☀️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp