Bukefalos 28 år!

Semesterresa solo!

ellie

Trådstartare
Har bestämt mig för att jag behöver komma iväg någonstans i en vecka och bara sola, bada, slappa och sippa drinkar - men vart?
Vill åka helt ensam, men de flesta priser på charterresor för "ensamma" är ju ganska hutlösa! Vad är smartast, att försöka hitta en charterresa eller att boka hotell och flyg vart för sig? Och vart ska man åka om man vill ha sol och bad och slippa partyprissarna men samtidigt ligga under 5000 spänn för en vecka? Kan man ringa en resebyrå och framföra sina kriterier, eller är det smartast att göra på annat vis? Italien lockar, och även Spanien...

Ge mig tips - jag fryser ihjäl!;)
 
Har bestämt mig för att jag behöver komma iväg någonstans i en vecka och bara sola, bada, slappa och sippa drinkar - men vart?
Vill åka helt ensam, men de flesta priser på charterresor för "ensamma" är ju ganska hutlösa! Vad är smartast, att försöka hitta en charterresa eller att boka hotell och flyg vart för sig? Och vart ska man åka om man vill ha sol och bad och slippa partyprissarna men samtidigt ligga under 5000 spänn för en vecka? Kan man ringa en resebyrå och framföra sina kriterier, eller är det smartast att göra på annat vis? Italien lockar, och även Spanien...

Ge mig tips - jag fryser ihjäl!;)


edit...Varför blev jag helt plötsligt "ny medlem"? haha, har ju hängt här sen 2003!
 
Har bestämt mig för att jag behöver komma iväg någonstans i en vecka och bara sola, bada, slappa och sippa drinkar - men vart?
Vill åka helt ensam, men de flesta priser på charterresor för "ensamma" är ju ganska hutlösa! Vad är smartast, att försöka hitta en charterresa eller att boka hotell och flyg vart för sig? Och vart ska man åka om man vill ha sol och bad och slippa partyprissarna men samtidigt ligga under 5000 spänn för en vecka? Kan man ringa en resebyrå och framföra sina kriterier, eller är det smartast att göra på annat vis? Italien lockar, och även Spanien...

Ge mig tips - jag fryser ihjäl!;)

Åkte för någon vecka sedan med Ryanair till Alghero och bokade hotell via booking.com. Resan blev att kosta ca 4000 kr per person. Frukost ingick.
Kolla vad det finns för billiga varma destinationer på Ryan,är mitt tips. Hotell hittar du säkert.
 
Tack, Tott! Sitter och försöker hitta något vettigt men det är ju en hel djungel därute! Speciellt när man inte vet vart man ska :p
 
Vi åkte till Skopelos i Grekland för två veckor sen, 2300 per person (hotell+flyg) med Airtours. Supermysig ö! Lugnt o inte massa festande ungdomar. Men ändå mycket restauranger/barer. Lätt att lära känna folk om man nu vill de.
 
Vi åkte till Skopelos i Grekland för två veckor sen, 2300 per person (hotell+flyg) med Airtours. Supermysig ö! Lugnt o inte massa festande ungdomar. Men ändå mycket restauranger/barer. Lätt att lära känna folk om man nu vill de.

Härligt! Ska kika på airtours också. Vore spännande med nåt nytt ställe eftersom jag redan har gjort klassikerna Kos, Kreta, Alanya etc under "partyåren" :o
 
Vi åkte till Skopelos i Grekland för två veckor sen, 2300 per person (hotell+flyg) med Airtours. Supermysig ö! Lugnt o inte massa festande ungdomar. Men ändå mycket restauranger/barer. Lätt att lära känna folk om man nu vill de.

Så billig är chartern bara om man är två och alltså slipper enkelrumstillägg.
 
Så billig är chartern bara om man är två och alltså slipper enkelrumstillägg.

Sant! Kollade tidigare på hur mycket det skulle kosta att åka själv för jag funderade på de, men de va ändå inte så många hundralappar extra.
Vi åkte också en billig period, brukar hitta bra resor för runt 2000 i början av juni.
 

Liknande trådar

Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 133
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp