Semestra på Öland

I Färjestaden finns Ölandschoklad (som även har mat) och SeaSalt kitchen vägg i vägg med varandra i hamnen. Alternativt gå in på Fredriks Bröd och Bakverk och köp en macka och fika till lunch.

Mer söderut så finns det fantastiska pizzor på Stora Frö gården. Magasin1 i Mörbylånga har också väldigt god mat.

Tack så bra tips 😍

Vad kul! Jag har dålig koll på södra Öland. Men kommer du till norra delen innan lördag bjuder jag gärna på fika 😊

Missar dig med någon dag tyvärr 💔

Tre år senare? :D

Har inga direkta tips jag önskar dig en härlig resa! Öland är så vackert!

Det kom lite saker emellan 🙄😁 Tack 😍
 
Jag tycker Öland norr om bron är mycket bättre än söderut så tänkte tipsa lite om det. 😃 I Byxelkrok finns supergod glass på ”Gelato and biscuits,” fin utsikt där med!

Om dina knän mår bättre så är Trollskogen med skeppsvrak Swiks fint att se.

Vill ni se vacker strand är Homrevet fint och det är mycket mindre folk än vad det är på Böda.

Hoppas du får en härlig semester!
 
Just det, i Mörbylånga ligger ”Lilla Bistron” som jag tror är väldigt bra. Tidigare hade ägarna en restaurang i Stenåsa och det var sjukt goda hamburgare, hr dock inte varit på nya stället men gissar att det är lika bra som gamla stället!
 
Okej jag tar gärna emot tips på matställen på norra delen också inser jag nu 😅 Frukost, lunch, fika, middag :) Gärna något middagsställe och frukostställe i Byxelkrok då jag gissar det är rimligast avstånd från övernattningen som är allra längst norrut.

Hälla Glassgård är GIVET! Både på väg upp och mer helst 😁
 
Paradisverkstaden, nära brofästet, är en favorit hos mig. Den dag jag klarar min Ironman Kalmar (jag har DNF:at 3 gånger och i år har jag brutit handen och måste avstå... ) har jag lovat mig att åka dit och köpa precis vadhelst jag önskar mig! SÅ fint! (De gör alltså underbara saker i keramik! Om man är intresserad av sådant. )
 
Okej jag tar gärna emot tips på matställen på norra delen också inser jag nu 😅 Frukost, lunch, fika, middag :) Gärna något middagsställe och frukostställe i Byxelkrok då jag gissar det är rimligast avstånd från övernattningen som är allra längst norrut.

Hälla Glassgård är GIVET! Både på väg upp och mer helst 😁
I Byxelkrok gillar vi Stenflisan bäst, fantastisk utsikt från balkongen på övervåningen och god mat. Även Fiskrökeriet och glasstället är väldigt trevligt. Precis bredvid ligger Neptuni Åkrar och en liten bilresa ytterligare norrut finns Trollskogen som det också tipsats om. För mer mat (eller snarare alla måltider) så är Kaffestugan i Böda väldigt bra. Ligger 10 min med bil från Byxelkrok. De har pizza, bageri och café 😁

Sambon kommer från Öland och familjen har sommarhus på norra, vi åker dit på måndag så packning och nedräkning är påbörjat 🎉
 
Paradisverkstaden, nära brofästet, är en favorit hos mig. Den dag jag klarar min Ironman Kalmar (jag har DNF:at 3 gånger och i år har jag brutit handen och måste avstå... ) har jag lovat mig att åka dit och köpa precis vadhelst jag önskar mig! SÅ fint! (De gör alltså underbara saker i keramik! Om man är intresserad av sådant. )
Frågar du mig får du åka dit utan iron man. Vid hamnen finns det under sommaren 2:a sortering försäljning. :love::love::love::love:
 
NU ÄR DET DAGS 😁

Har 39 besöksmål redan men hade velat ha tips på matställe, gärna både lunch (vid bron) och middag någonstans söder om bron. Första natten är strax söder om bron och första eftermiddagen är tänkt att vara i den södra delen av Öland.

Kroppkakor blir hos Evas dag 2 eller 3 😁

Vill du dela med dig av några av dessa 39 besöksmål? :D Jag ska också hänga lite på Öland och har gjort en del men tror jag missat en hel del pärlor.

Jag kan för övrigt ur mitt begränsade utbud tipsa om Mormors stenugnsbageri vid hamnen i Stora rör. De kan i alla fall ha bland de godaste kardemummabullarna jag vet. Senast jag var där var de visserligen undergräddade vilket var en besvikelse, men själva smaken satt väl ändå. Och (beroende på väder) är det ju mysigt att sitta vid hamnen och fika. :)
 
Okej jag tar gärna emot tips på matställen på norra delen också inser jag nu 😅 Frukost, lunch, fika, middag :) Gärna något middagsställe och frukostställe i Byxelkrok då jag gissar det är rimligast avstånd från övernattningen som är allra längst norrut.

Hälla Glassgård är GIVET! Både på väg upp och mer helst 😁
Göthlins café!
 
Vill du dela med dig av några av dessa 39 besöksmål? :D Jag ska också hänga lite på Öland och har gjort en del men tror jag missat en hel del pärlor.

Jag kan för övrigt ur mitt begränsade utbud tipsa om Mormors stenugnsbageri vid hamnen i Stora rör. De kan i alla fall ha bland de godaste kardemummabullarna jag vet. Senast jag var där var de visserligen undergräddade vilket var en besvikelse, men själva smaken satt väl ändå. Och (beroende på väder) är det ju mysigt att sitta vid hamnen och fika. :)

Gärna vet bara ej hur 😅 har gjort en karta i Google maps där jag har alla besökts mål. Fattade aldrig annat än hur man skrev ut den dock, ville klistra in allt i en wordfil men nähäpp, den envisas med att skriva ut kartan på sidan ett och sedan en rad mål per sida så har många blad nu 😅
 
Gärna vet bara ej hur 😅 har gjort en karta i Google maps där jag har alla besökts mål. Fattade aldrig annat än hur man skrev ut den dock, ville klistra in allt i en wordfil men nähäpp, den envisas med att skriva ut kartan på sidan ett och sedan en rad mål per sida så har många blad nu 😅

Aha! Men smart grej ändå.

Jag får försöka fånga upp en del av de tips som kommit in i tråden helt enkelt. :D

I kväll ska jag i alla fall till Borgholm och se The Ark!
 
Gärna vet bara ej hur 😅 har gjort en karta i Google maps där jag har alla besökts mål. Fattade aldrig annat än hur man skrev ut den dock, ville klistra in allt i en wordfil men nähäpp, den envisas med att skriva ut kartan på sidan ett och sedan en rad mål per sida så har många blad nu 😅
Jag tror att du kan dela din lista/karta med andra användare? I alla fall om du har Google Maps-appen. Jag och min fru delar några listor ihop 😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp