Senast tagna bilden X

Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten födelsedagsgris. Ett år igår :love:
IMG_20190326_075635_777.jpg
 
En film från idag :D

Vi råkade träffa vår vinthundskompis Maggie ute på promenaden och gick därför till en tom hage där de kunde springa. Och som de sprang! Aysu leker inte alltid perfekt med Ebrah, hon vill inte bli jagad och när Ebrah börjar bli trött så kan Aysu vara lite väl hård när hon försöker få Ebrah att springa mer. Inte så att hon är dum på något sätt, men Ebrah tycker helt enkelt inte att det är roligt. Men Maggie är en betydligt tuffare hund än Ebrah och eftersom hon är något långsammare än Aysu så lät sig Aysu jagas. Herregud vilket tempo de hade! Det var mycket länge sedan jag såg Aysu leka såhär bra och mycket länge sedan jag såg henne faktiskt springa tills hon blev trött. Helt underbart :D
 
Jag är imponerad!
Är det bara mina hundar som vägrar att ens gå i närheten av sin egen skit? Om de lägger ifrån sig bollen för att göra en tvåa till exempel, är det matte som får hämta bollen efteråt. Aldrig i livet att de går tillbaka till the scene of the crime. :nailbiting::D

:D han är inte så kinkig! Men tog ett tag innan han fattade att han skulle bära den hela vägen.

Nu kollar han på mig direkt efter bajset och vill bära 😍
 
Var ute och gick med kompisens två hundar. Den ena är pytteliten, korthårig och helsvart. Den andra är mellanstor, mer åt det långhåriga hållet och nästan helvit. Den ena bestämde sig för att hoppa ner i bäcken där det var som allra lerigast (och där det också var lite djupare än NÅGON hade tänkt sig). Ni får själva gissa vem...








27436


:cautious:
 
Härlig helg med vårkänsla!

Vi avslutade hundmöteskursen i fredags, igår tog vi bara en mysig långpromenad i skogen och idag fick Doris gå ett spår av vildsvinsskinn. Vi kämpar fortfarande lite med att färska spår är så mycket roligare än lagda viltspår, men sakta men säkert ökar självdiscipligen och hon växlar mer och mer sällan.
c47yyRy.jpg

t3fMe0Y.jpg
 
En bild från gårdagens promenad.
Maggie som var på tårna hela tiden och knappt ville stå still, Aysu som mest ville stå och sola och Ebrah som tyckte allt var tråkigt och ville gå iväg för att nosa på något spännande på marken :p Jag tror att Ebrah och Aysu egentligen är större än Maggie, men ja, det syns inte riktigt här.
54512523_300979530598543_4215817626400533238_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 002
· Visningar
66 367
Senast: pepp
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 907
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 490
Senast: verser
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
380
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp