Senast tagna bilden XII

Fick en vettig bild på Torsten på kliniken. Han avskyr att ha något över sig i vanliga fall. Men nu var han frusen och moloken och verkade tycka filten var skön.
1605906763346.png
 
Rasen står högt upp min lista för nästa hund. Har dock två frågor:

- hur mycket fäller en schipperke? Typ som de flesta hundar eller som en labbe?
- hur är benägenheten att skälla och vakta?

De fäller som vanliga hundar, långt ifrån en labbe. Fäller i fällningsperioderna och knappt nått däremellan. Kastrerade hanar kan dock fälla mer är min erfarenhet men okastrerade fäller inte mer än vanliga hundar.

Visst kan de skälla och vakta men de skäller inte bara för att skälla om man säger så. Viktor kan skälla när någon kommer men är lätt att få tyst på om man ber honom komma in i köket och sitta så han kan få en godis i stället. Sen Minn gick bort i tisdags har han inte skällt alls hemma.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
870
· Visningar
56 873
Senast: Gnist
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 110
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 153
Senast: Soffan74
·
  • Låst
Övr. Hund Då den förra nått 2000 inlägg så passar jag på att skapa en ny. :) Fortsätt uppdatera! På torsdag är det dags för HD/ED-röntgen på den...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
172 292
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp