Senast tagna bilden..

Sv: Senast tagna bilden..

Här kommer några bilder på mina slöa lata hundar! :)
78909_1246055238.jpg

Melwin är för lat för att stiga upp!
71142_1246054999.jpg

Wilda myser i sin grop hon grävt!
15680_1246054833.jpg

Sucki ligger helt utslagen
53453_1246054728.jpg

Och Melwin med tassarna i vädret!

kl
Pippi fick lite fnatt när vi skulle ta kort... :crazy:
090627_102.jpg

Nu sitter hon still :D
090627_050.jpg

*kl*

I helgen har jag och vovvarna varit hos mamma och pappas campingställe i hällekis. Så dom har åkt båt, skuttat på klippor och badat (Elvis).

28291266.jpg

Jag tvivlar på att Elvis är en renrasig shih tzu. Visst måste det finnas lite retriever i honom? Jag tror nästan han började odla simhud mellan tårna :p.
28291269.jpg

28291270.jpg

28291275.jpg

28291276.jpg

*kl*

Mer shih-tzu! :D
Spiken i sin sommarskrud med tillhörande tuppkam:

dsc00082_43819478.jpg

Tove, hur är dina i värmen med pälsen de har? Klarar de det bra? Vi har just klippt ner Spiken, innan hade han lika långt som dina men blev för varm snabbt och ville inte ta många steg utomhus.

Mina klarar sig väldigt bra. Jag tror inte det är så mycket värre för dom än att vara helt nerklippt. Lite slöa blir dom ju om det är väldigt varmt, men det blir ju alla.

Men jag kommer väl klippa ner dom om några veckor igen.

Kul att se spiken, det är ju typ bara jag som lägger ut bilder på shih tzu här annars :laugh:.

Ok, skönt att höra! Det blir lätt lite jobbigt för att Spiken är så lättpåverkad av värmen. Han blir verkligen slö, men så är han ju "till åldern" också. :p

Ja, han syns alltför sällan min hundidol! :love:

Ok, skönt att höra! Det blir lätt lite jobbigt för att Spiken är så lättpåverkad av värmen. Han blir verkligen slö, men så är han ju "till åldern" också. :p

Ja, han syns alltför sällan min hundidol! :love:

Ja, det är ju lite inviduellt hur dom klarar det. Mina har samma längd på pälsen, men jag märker att Douglas klara värmen bättre än Elvis.

Men sluta! De är ju så söta att jag nästan skulle kunna tänka mig att ha sådan, bara som litet luddigt sällskap till mina långbeningar :love:

TYST! :D
Det är tur att jag är pank.
(fast, hade jag haft pengar hade jag köpt saluki från en kull som föds om några dagar.. föräldrarna är helt otroligt fina och uppfödaren jättetrevlig... Dessutom ska det komma cremefärgade och uppfödaren retas med mig. Gah!)

Liknande trådar

Övr. Hund Så här ser mallen ut enligt ChatGPT. Beskrev att hon var glad, gillade att springa och hade stora öron :D Fyll på med era bilder! 2 3
Svar
41
· Visningar
3 387
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 061
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 604
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V