Senast tagna bilden..

Sv: Senast tagna bilden..

090320-mick-2.jpg

090320-mick-9.jpg

Fotade av maken idag i det inte så härliga (O)vårvädret :D

*kl*

Dessa snygga kort var de senaste :D

Sötisen sover
26696915.jpg

Äter frukost
26696917.jpg

Och blir bländad ;)
26696916.jpg

Så härligt med vår!

Här är fler som myser i vårsolen, tagna i förrgår tror jag.

26654094.jpg

Alltså... så den där katten inte bara accepterar Faiza, den leker med henne?! eller ser jag fel? :eek:
TÄNK vad underbart det hade varit om Wahidah kunde fått träffa någon katt att verkligen umgås med (och om jag hade haft möjlighet att träna Zala på katt som inte springer från henne och är rädd när hon funderar på hur man äter upp den..)

Haha, ja alltså, Zickzack är minst sagt speciell...:D
Men jo, han leker med henne till en viss gräns. Blir hon alltför hoppig och bitig så fräser han ifrån, men han springer väldigt sällan numera. Faiza brukar ligga och smyga på honom och precis när hon ska till att anfalla "bytet" så promenerar han bara fram och vill gosa och hon blir helt paff.

Han tolererar mycket från henne, hon får gärna nafsa i hans päls (han verkar till och med tycka att det är skönt :p), hon får plocka mat ur hans mun i princip osv.

Vilken fantastisk katt! Vår katt här hemma har visserligen börjat jaga Waha nu för att hon insett att hon kan. Tror att hon känner sig lite cool som kan skrämma iväg det stora, vita monstret :devil: :p
Zala är som sagt var ute efter att äta katt, men det är för att alla katter hon träffat springer iväg från henne. Jag skulle vara så nyfiken på att se hur hon skulle reagera om hon fick hälsa på någon katt som inte sprang. (Fast, jag skulle nog sätta på munkorg första gången för säkerhets skull..:angel:)

Jag kanske skulle börja använda Zickzack i terapi för vinthundar (och andra som gärna jagar katter)? :p Fast han är iof ganska skräckslagen för främmande hundar och människor, så det skulle kanske vara svårt.

Bild som är nytagen för dagen. Jag tog ganska många bilder och det här är den senaste, därav den lite sura blicken. ;)

DSC_0307.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Så här ser mallen ut enligt ChatGPT. Beskrev att hon var glad, gillade att springa och hade stora öron :D Fyll på med era bilder! 2 3
Svar
41
· Visningar
3 345
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 089
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 028
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 495
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V