Senior- och YR-SM 2010

Sv: Senior- och YR-SM 2010

OBS!
Det har råkat smyga sig in ett fel i startlistan för T80 (klass5), den ingår INTE i Onsala Cup! Det är klass 2 T120 CEI** som ingår i Onsala Cup - propositionen gäller! Carro är på resande fot och kan inte gå in och ändra startlistorna förrän tidigast imorgon.
/Anne
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Är det bara jag som inte får upp något ryttarmeddelande?
Sidan öppnar sig, men det finns ingen text??
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Är det bara jag som inte får upp något ryttarmeddelande?
Sidan öppnar sig, men det finns ingen text??

Konstigt! Det funkar för mig. Om du vill kan du PM:a din mailadress så kan jag maila över det till dig och se om det funkar då? :)
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Precis, skrivfel bara där med Onsala deltävlingen, men det är rättat nu.
Kan meddela att i internationella klasserna ser det ut såhär just nu iaf:
160 km - 15 st
120 km - 10 st
80 km - 8 st
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Enligt SvRF nyhetsbrev är det bara 5 svenskar anmälda på SM tråkigt..
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Var hittar du det? Jag skulle gärna veta, nu när det är mindre än en vecka kvar, vilka som startar.
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Jag och Ferrari kommer till 99 % och startar 160 km.

Jag hade mina hästar i stallet (asserdal gård) som brann ner till grunden natten till onsdagen denna vecka. Ferrari hade änglavakt och va en av dom få som klarade sig, men jag har ingen utrustning kvar.

Har fått låna träns och bomlös sadel av mamma och så har jag köpt en viktpadd av Annelie Eriksson, men den är lite tyngre än vad jag egentligen behöver så jag ska se om den går att skära ner lite eller så.

Men vi är anmälda och han mår toppen så jag hoppas att vi kommer, det lutar åt det i alla fall!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Jag läste din blogg om det.
Vad kul att du ändå räknar med att starta SM!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Ja, det var där jag såg det också.

Nyhetsbrev från Svenska Ridsportförbundet vecka 18 2010

15 maj A9-ritten, Kristinehamn, Sverige CEI* 80, CEI** 120, CEI*** 160 internationell distansritt, SM i distansritt
http://www.distansivarmland.se/
Svenska ryttare:
160 km: Ella Lindblom, Maria Hagman Eriksson, Natalie Löfdahl Hellström, Yvonne Ekelund, Liselott Friederich
120km: Jessica Holmberg, Eva Mourujärvi, Anita Oldenburg, Marie Eriksson, Sandra Henriksson
80 km: Emma Persson, Mia Lindgren, Johanna Videla, Ulrika Myhr
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Men arrangören säger 15st så antingen har det tillkommit 10 utländska ryttare eller har inte alla anmälningar gått via förbundet.. Vem vet.. ju fler desto roligare :)
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Frida Ekström och Zinner ska väl också gå SM, vad jag förstått.

Och så utgick jag ifrån att Cecilia och Bomb Jack var ute efter att ta guldet.
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Japp japp Camilla, stämmer vi är anmälda =) blir lite frustrerad eftersom vad jag kunde utläsa är FEI propen satt till sista anm. dag 6 maj och det var i torsdags, varför vänta med att publicera ???? Säger hon med noll tålamod ;)
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Otroligt starkt av er, Liselott och Ferrari!
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Ger bara kommentaren; Ridsportsförbundet.
Så är det med anmälningar därigenom.
// Linda
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Tack för den kloka kommentaren! För det är ju så att oavsett hur mycke jag vill så kan jag inte publicera en startlista när jag inte fått någon.

"Men den som väntar på någe gott..."

Men som sagt, 11 startande svenskar i 160 km, 4 st utländska. 7 st svenska i 120 km och 3 utländska och i 80km 8 st svenskar och 1 utländsk i det preliminära som jag fått.... Förhoppningsvis är den slutgiltiga uppe imorn eller tisdag.
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

Härligt!

Enl väderprognosen blir det ordentligt med regn, tors till sen lör kväll :(

Friday 14 May
Forecast Precip. Temp. Wind
next 6 hours on the hour
02:00 0.2 mm 8° Light air
1 m/s
08:00 1.2 mm 9° Light breeze
2 m/s
14:00 2.2 mm 13° Light breeze
3 m/s
20:00 1.7 mm 12° Light breeze
2 m/s
Saturday 15 May
Forecast Precip. Temp. Wind
next 6 hours on the hour
02:00 0.7 mm 11° Light breeze
3 m/s
08:00 0.4 mm 10° Light breeze
2 m/s
14:00 3.6 mm 13° Light air
1 m/s
20:00 10 mm 12° Light breeze
2 m/s
Sunday 16 May
Forecast Precip. Temp. Wind
next 6 hours on the hour
02:00 6 mm 11° Light breeze
2 m/s
08:00 1.1 mm 10° Moderate breeze
6 m/s
14:00 0 mm 15° Gentle breeze
4 m/s
20:00 0 mm 13° Gentle breeze
4 m/s


men vindarna kan alltid vända :)
 
Sv: Senior- och YR-SM 2010

11 svenskar som startar på SM över 160 km som är en CEI3*! Verkligen fantastiskt att vi som en sådan liten nation kan samla ett så pass stort startfält över 160 km.

När vi höjde SM-distansen till 160 km respektive beslutade att genomföra den som en CEI3* så fanns det många belackare. Nu tycker jag att det är bevisat att det var helt rätt att höja distansen. Nu har vi många ekipage som vågar sig på mästerskapsdistansen.

Superkul!

Tyvärr kommer jag inte att vara på plats, men jag hoppas att det blir en spännande tävling och att vi får löpande rapporter antingen här eller på A9-rittens hemsida
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp