Seniorcup Skåne 2020

Jag är inte senior men jag vet att min klubb ska vara med (tror du har ridit med dem innan?) :)
Japp, har ridit i Fjälkestads lag några år. Nu har vi fler hos oss som kommit över 40-årsstrecket så vi hoppas få ihop eget lag i år. Superkul tävlingsform :bump:
 
Vad är det för något? En lagtävling?
Ja. Man ska fylla minst 40 under året, får inte ha startat MsvC eller högre senaste 5 åren. Beroende på om man startat LA eller inte rider man LB:1 eller LA:1. Minst en ryttare måste rida LA:1. Det som gör det extra roligt är att man rider ”fuskkür”, dvs vanliga programmet men med egenmusik till.
 
Jag ska rida! Jag har precis klarat den där gränsen med fem år sedan jag red Msv C eller högre.
 
Har varit inlånad till Fjälkestads lag men tävlar egentligen för Kristianstads Ridklubb.
 
@Wilfa Hur går det? Har du fått ihop musik? Jag har ägnat helgen åt det och har nu en testversion! Tyvärr missar jag första omgången pga en operation, men räknar med att vara med andra och tredje.
 
@Wilfa Hur går det? Har du fått ihop musik? Jag har ägnat helgen åt det och har nu en testversion! Tyvärr missar jag första omgången pga en operation, men räknar med att vara med andra och tredje.
Åh, dåligt samvete just nu! Har ju musik sedan tidigare år, men nu har vi hittat ett gemensamt musiktema så jag behöver göra om den. Fördelen är att jag vet hur långa bitar jag vill ha av varje stycke, men måste hitta exakt vilka låtar jag vill ha.....
 
Åh, dåligt samvete just nu! Har ju musik sedan tidigare år, men nu har vi hittat ett gemensamt musiktema så jag behöver göra om den. Fördelen är att jag vet hur långa bitar jag vill ha av varje stycke, men måste hitta exakt vilka låtar jag vill ha.....
Vi har också lagtema. Jag har använt en film från när jag red programmet i november och har klockat från det.
 
Vi har också lagtema. Jag har använt en film från när jag red programmet i november och har klockat från det.
Det är spännande att klocka program. Oavsett om jag tycker det gått bra eller dåligt så brukar det bli samma tider.
 
Det är spännande att klocka program. Oavsett om jag tycker det gått bra eller dåligt så brukar det bli samma tider.
Det låter bra! Jag funderade just på hur mycket variation det egentligen är. Sen har jag ju en häst som är allt annat än stabil, han kan få feeling och freestyla lite...
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
10
· Visningar
328
Fritid Jag har nu fyllt i bifogad blankett om tillfälligt visum till Skåne. Men det står inte var jag ska skicka den ? Någon som vet? Skånes...
2
Svar
31
· Visningar
1 497
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 720
Senast: Anna-Bella
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
907
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp