Seniorkoll

Vinur

Trådstartare
Min häst börjar bli lite till åren och jag skulle vilja göra en hälsocheck på honom. Jag vet att det finns speciella seniorkontroller för katter och hundar, men finns det för hästar också? Vad ingår i en sådan i så fall?

Min klinik gör vetcheck senior. Saxat från hemsidan:
---
-Rörelsekontroll longerad eller under arbete (ridning)
-Kontroll rörelser på löpargång (ej böjprov)
-Auskultation hjärta och lungor
-Ögonkontroll
-Enklare tandinspektion om hästen accepterar detta osederad
-Blodprov, blodvärden
-Träckprov

Ev tillägg
ACTH kontroll (för ev PPID diagnos)
INSULIN kontroll (för ev EMS diagnos) OBS! Fastande sedan 12h
---

Kostar 975 kr.

Kan tillägga att vi gjort denna kontroll årligen på alla hästarna, i samband med tandkontroll. Så vi har alltså bokat både full tandgenomgång och samtidigt vetcheck (med tillägg vitaminspruta och vaccination).

Kan tillägga att vi gjort denna kontroll årligen på alla hästarna, i samband med tandkontroll. Så vi har alltså bokat både full tandgenomgång och samtidigt vetcheck (med tillägg vitaminspruta och vaccination).
Jag tänkte också köra i samband mad tandkoll i så fall.

Liknande trådar

Hästvård Vi har utrett vår häst under en lång tid och nu ser det som vi hittat kärnan till dennes problem. Bäcken/höft. Frågeställningen som...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: Freazer
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
436
Senast: hamilton1
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
305
Senast: MiniLi
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
557
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Bergsyra