S

Spatt

Min häst sträckte gaffelbandet och böjsenan för ett antal veckor sedan. Har börjat skritta det kändes bra. Vetrinären sa att hon ska lindas med stödbandage i hagen och vid ridning. Jag undrar om det ger sämre skydd för senor med sen skydd det är ju lättare att bara sätta på senskydd.
 
Senskydd är ju bara till för att skydda från slag och ger inget stöd.

Linda på som veterinären sa, trots att det tar "längre tid"
 
Sa veterinären något om att du även skulle linda det oskadade benet? När en häst fått en skada i ett ben kan det lätt hända att den överbelastar det friska benet med ledinflammationer som följd. Kan vara bra i det läget att även linda det friska för att ge stöd.
 
Jag frågade om jag skulle linda det friska benet men hon tyckte inte att det behövdes.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 283
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: MiniLi
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
270
Senast: sweep
·
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
1 810
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp