• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Spatt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 942
S

Spatt

Min häst sträckte gaffelbandet och böjsenan för ett antal veckor sedan. Har börjat skritta det kändes bra. Vetrinären sa att hon ska lindas med stödbandage i hagen och vid ridning. Jag undrar om det ger sämre skydd för senor med sen skydd det är ju lättare att bara sätta på senskydd.

Senskydd är ju bara till för att skydda från slag och ger inget stöd.

Linda på som veterinären sa, trots att det tar "längre tid"

Sa veterinären något om att du även skulle linda det oskadade benet? När en häst fått en skada i ett ben kan det lätt hända att den överbelastar det friska benet med ledinflammationer som följd. Kan vara bra i det läget att även linda det friska för att ge stöd.

Jag frågade om jag skulle linda det friska benet men hon tyckte inte att det behövdes.

Liknande trådar

Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 629
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 389
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 226
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈