Senskydd hoppning

Anna-KarinO

Trådstartare
Vilka senskydd tycker ni är snygga och prisvärda?
Då jag nu börjat hoppa lite vill jag ha bra skydd både fram och bak som går att tävla med. Gärna förslag till snygg färg som man kan ha till mörkbrun häst också :)
 
Jag använder mig av några som ser liknande ut som dessa, tror det är ett annat märke, men de är väldigt lika i utseendet.
benskydd-300x288_122067983.jpg

Jag själv har en mörkbrun häst och svart utrustning så för enkelhetensskull kör jag svara skydd också. :)
 
Jag använder mig av några som ser liknande ut som dessa, tror det är ett annat märke, men de är väldigt lika i utseendet.
benskydd-300x288_122067983.jpg

Jag själv har en mörkbrun häst och svart utrustning så för enkelhetensskull kör jag svara skydd också. :)
Har också funderat på svart men tänker samtidigt att det kanske hade varit kul å matcha skydd å schabrak..
 
Har också funderat på svart men tänker samtidigt att det kanske hade varit kul å matcha skydd å schabrak..
Jag tänkte så när jag köpte mina också, men sen insåg jag att det skulle bli väldigt dyrt då jag inte vill ha samma schabrak ihop med senskydden (har olika färger på schabraken). Jag använder mina senskydd både vid träning och tävling just nu.
Smaken är såklart som baken, för mig valde jag det mer praktiska alternativet, dels för att jag är snål och dels för att göra det enkelt och praktiskt för mig. :p
 
Effektivare att köpa senskydd i samma färg som antingen hästen eller sadeln. Schabrak i en väldigt utstickande specifik färg har ma. Sällan tillräckligt många av.
 
jag väljer senskydd som är i samma färg som hästens ben eller sadeln. t ex svarta skydd på brun häst med svarta ben, och bruna på skimmel med brun sadel.

har eskadrons rödbruna senskydd och strykkappor till min fux med 2 vita ben, tycker att de håller hyfsat bra i plasten även om de har slitits fortare än mina gamla catago sport.
 
Jag har Equi-Guard's. Tycker är bra, prisvärda och finns i alla färger:) Har 3 st, då de är så billiga kan man köpa flera stycken. Annars är Catago's bra!
 
Attans jag glömde kolla märket på mina idag, här är dock en gammal bild på oss.
Svart sadel, schabrak och skydd, endast tränset som är brunt då hackamoret är brunt, men har ett svart träns nu, som matchar sadeln lite bättre. :angel:
1654464_821014831262698_698193179331808851_n.jpg
 
Har bruna på fux med strumpor på alla 4. Har svart sadel och brunt träns, funderar på att skaffa marinblå till tävling pga matcha kavajen men vet inte hur bekväm jag är med färg egentligen. Kanske blir ett "tävlingspar" i svart eller brunt beroende på vilken färg jag bestämmer mig för på utrustning sen.
 
Jag har två olika "set" med hopp-benskydd. De som är mer "vardagliga" kommer från Hööks, deras basic. Riktigt bra faktiskt! Sen har jag även ett "set" med lite "finare" skydd och de kommer från Lamicell.
 
Jag införskaffade ett par såna här, ser väldigt "high-tech" ut men jag vet inte om jag tycker de är så snygga ändå. :p
benskydd-showmaster_161222276.jpg

Sen insåg jag att min häst inte kan ha senskydd på ena benet (måste ha mjuka damasker eller lindor), så de har blivit oanvända. Men aja!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
550
Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: caballus
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 750
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
655
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp